Kör med FF och IE.
Scroll problemet har jag inte upplevt på några andra maskiner som jag testat sidan på, har även kikat på bilder genom att förstora den helt enkelt att trycka på thumbnailsen i maskiner som kör i 1024x768.
Det är inte möjligt att bilden är större än så då bilderna inte är så pass stora.
Om det nu finns en bild som är så pass stor så vill jag gärna veta det, för det är isåfall en miss.
Varför bannern byter bild? Enkelt, för att det är en del av layouten och syftet är att den skall smälta in i sidan, nu är det som så att färgerna är inte rätt med resten av sidan på alla banners, men det är en baagatellsak som går att ordna till.
Och åter igen...
Anledningen varför jag har scriptat scrollen är helt sonika pga att layouten lite olika i FF och i IE då scriptningen är olika för dessa program.
Jag vill fortfarande ha VÄCK den extremt fula gråa scrollen som FORTFARANDE inte går att ändra på i FF utan enbart i IE.
Sidan är på engelska helt sonika för att jag kände för det, den var tidigare på svenska och fick en massa frågor på engelska från besökare utanför detta pyttelilla nordiska land.
10 sekunder eller 30 sekunder...
Jo tack jag vet vad det handlar om när det kommer till pressentation. Sidan är snabb, därav är och skall första sidan vara smidig.
Kommer fylla ut vänster respektive höger spalt med något, och det är fortfarande frågan exakt vad.
Kan inte ta bort något ur sidan utan att kompletera något, och att trycka in menyn in i bannern vore dumt då hela menyn skulle uppdateras var 30:de sekund. inte bra alls!