Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fd 35/3.5 S.c.

Produkter
(logga in för att koppla)

kri.and

Aktiv medlem
Har att välja mellan Canon FD 35 f/3.5 S.C. för runt 400:- eller Canon FD 35 f/2 S.S.C. för ca: 1500:-

Valet är egentligen ganska självklart... :) Men så började jag fundera på om det kanske ändå är stor skillnad på skärpedjupet vid 35mm och f/3.5 jämfört med f/2???

Jag vill alltså ha möjlighet till så kort skärpedjup som möjligt. Är skillnaden synbart stor mellan ovannämda bländare eller är det ingen skillnad, i princip???

Bildex. är välkommet...

/Kristoffer
 
Jag hade valt 35/2. Det är en superglugg! Den är skarp och har bra känsla i ringarna och så. Jag har faktiskt två stycken just nu. 35/3.5 är säkert inte dålig den heller. Skärpedjupet växer ordentligt vid nedbländning på vidvinklar, men de har stort skärpedjup redan vid full öppning. Du kommer alltså att kunna se skillnad på 2.0 och 3.5, men ingen dramatisk skillnad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.