Annons

Familjealbumsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har just idag fått en kommentar under en bild, första kommentaren för den bilden för övrigt.
Där skriver mannen i fråga att han undrar varför jag laddat upp bilden och rekommenderar mej att istället använda familjealbumet.
Det är både sårande och onödigt att använda sådana ord!
Jag skulle istället blivit tacksam för lite tips och idéer om hur jag skulle kunnat placera barnen på bilden så att den blivit bättre - jo - det var barn på bilden...
Jag förstår inte skillnaden mellan foton på barn och gamla, hästar eller hundar, betalda modeller eller amatörer utan betalt.
Förklara för mej någon!
Varför ser vissa rött när det är barn på bilderna?
Och varför anser sej vissa ha rätt att dömma ut andras bilder bara så där?
Varför tror dessa minipoliser att det är dom som har rätt och alla andra fel?
Hoppa över bilderna om dom är så himla kassa!

/Catarina
 
Catarina ! Jag hoppas att du inte menar mej idetta fall. Jag påpekade vad som kunde göras bättre samt länk till en sida med tips. Att man blir kritiserad för att komma med konstruktiv kritik har jag ej förståelse. Det intressanta här är att det blev ett himlans liv och mycket tittande på bilden i fråga men nu verkar de åsikterna inte gälla på liknande barnbilder.

/Kristian
 
Måste medge att jag är lite besviken på er som varit delaktiga här... Bilden jag kommenterade som familjebild fick ett hundratal visningar på kort tid och blev länkad till detta forum (sedan blev länken censurerad) och alla tyckte det var kärlek och såg fram mot nästa bild...Flertalet hade inga åsikter om bilden utan om min kommentar trots att jag hela tiden kom med konstruktiv kritik och råd.
Nu hardennes nästa bild varit publicerad ett tag med 4 röster 33 visningar... Hallå var är ni som tyckte till ???? Det har dessutom passserat ett stort antal liknande bilder som inte fått en enda kommentar och endas ett ytterst fåtal visningar.

Hade jag då inte rätt i min kommentar på denna bild då jag skrev och varnade att barnbilder inte uppskattas och får så mycket kommentarer, speciellt om det är den första bilden man lägger upp som ny medlem ???

/Kristian som kommenterat båda bilderna i fråga
 
Jag håller med dig.
Det är helt ok att fota barn och husdjur men försök att göra något med motivet det är trist att se en bokhylla eller en duschkabin eller något annat störande i bakgrunden.

MVH/Stefan
 
Jag tycker at fotosidan på sista tiden blivit MYCKET bättre.. Kanske är det strategin med att inte låta oss som inte är medlemmar ladda upp så mycket bilder.. Gjorde ett test nu idag.. Kollade ALLA bilder som lagts in de senaste 7 dagarna. 10 bilder var enligt mitt tycke något för msnfoto eller liknande. Sen är ju smaken som baken.. 10 bilder på en vecka är inte så farligt.. De är mycket lätta att hoppa över..
Andra delen i mitt test vara att gå in på fotograferna vars bilder jag tyckte var dåliga för att se deras andra bilder.
Då får jag till min förvåning se mycket bra bilder som absolut hör hemma på fotosidan. Dock inte i alla fallen.

Däremot tycker jag att det är märkligt att det är så himla svårt att ha självkritik när det gäller barn och husdjur..! Samtliga 10 bilder jag tyckte var dåliga var på antingen barn i 2-5 års åldern eller katter..!

Är det en storm i ett vattenglas??
 
Jonas, kan det vara så att de dåliga bilderna är dåliga därför att fotografen lagt upp bilden med syftet att få kritik på hur bilden skall bli bättre, och inte för att visa upp en färdig, bra bild.
För det är ju det som är syftet med kritikbilder.
 
Så kan vara fallet med de flesta, men det finns ju de som lägger upp usla foton och inte vill ha kritik, bara ros.
Men man får ta ett eget ansvar som kritiker också. En del fotografer får man helt enkelt lära sig namnen på och strunta i att ge dem kritik.
 
christp skrev:
Jonas, kan det vara så att de dåliga bilderna är dåliga därför att fotografen lagt upp bilden med syftet att få kritik på hur bilden skall bli bättre, och inte för att visa upp en färdig, bra bild.
För det är ju det som är syftet med kritikbilder.

Förstår precis vad du menar christer..
Vill belysa att det har blivit färre bilder som jag anser höra hemam på andra sidor. Hela mitt "test" gick ut på att försöka få något samband mellan dessa bilder och om man kanske kan klura ut hur det kommer sig att man är så dålig på självkritik när man lägger ut sådana bilder..
Det jag reflekterade över är att nästan alla andra bilder fotografen tagit är jättebra, eller man ser att det är uppenbart att man har en tanke bakom.. Så kommer en bild eller två som skiljer sig radikal från dessa..

Skriver inte att det är fel att lägga upp "familjealbumsbilder".
SKriver ju att det är mycket enkelt att hoppa över dem om man inte vill titta!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.