Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Faktura innan tryck

Produkter
(logga in för att koppla)

growingart.se

Aktiv medlem
Vad är brukligt/rådligt om man levererat ett par bilder, användningsområde, ersättning etc är överenskommet, och ändamålet ligger längre fram i tiden? Ex vis om man levererat två bilder som kommer i tryck om två månader, ska man vänta in tryck innan fakturan skickas/betalas eller skickar man faktura på en gång när bilderna är levererade, d v s allt är klart men bilderna har inte kommit till tryck? Gäller enligt överenskommelse (ex vis ersättning för två bilder) även om det visar sig att kunden ändrar sig och använder bara en bild?

Hej.
Skicka du din faktura direkt efter att jobbet är klart och levererat.
Har ni kommit överens om ett pris är det ju det som gäller.

/Jacob

Precis min tanke, tack. Min fundering kommer sig av att det är ju bra om man vet vad som gäller om det är något man inte känner till utifall en sådan situation uppstår, så att jag framstår som en leverantör som kan anlitas igen. Oftast är beställt beställt, men utifall det finns andra fall så är det intressant att ta del av dem.

Jag fakturerar alltid vid leverans, annars kan man få vänta länge på pengarna... :)

Det är ju inte alltid kunden ens vet när bilderna kommer i tryck.

Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar