Annons

Föslag till den onödigaste funktionen!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Walkerboh skrev:
Har inte minolta haft någon system kamera med motorzoom?

Hej

Minolta hade en kamera som genom sk Fuzzy logic försökte bestämma zoomutsnittet. Tveksam finess enligt test i Foto (tror jag att det var). Marknaden tyckte troligen också att finessen var tveksam då ju ingen efterföljare kom, vad jag vet.

Motorzoom är ju något annat, även detta tycker jag är tveksamt. Jag hade Pentax förut men kopplade tidigt ur denna sk finess.

mvh
Johan
www.motljus.com

Okularskyddet på Canons remmar är faktiskt bra för att hindra felexponering vid användning av självutlösare med solen skinande bakifrån.

Jag röstar på Nikons "hyperfokalprogram" på en del AF-kameror (F90 var först). Det enda programmet gör är att välja en liten bländaröppning. Tanken är att få skärpa från förgrund till bakgrund men eftersom kameran inte kan ställa in rätt avstånd (hyperfokalavståndet) blir det ju helt fel.
Som jämförelse är Canons riktiga skärpedjupsautomatik bra och klart användbar. Den enklare A-DEP fungerar däremot inte alls.

Den kamera som vinner tävlingen är nog ändå Ricoh caplio rr10 (m3 7 jan 2002) Funktioner: digitalkamera o mp3 spelare.

Andreas.

den där casioklockan med inbyggdkamera då?
2 färger å 300x300 pixlar eller nåt, för fempapp eller så

Nä. den är inte dålig den heller.
En sak jag efterlyser är en kamera med inbygt bordsstativ :) Som fäller ut sig automatiskt. Eller en med inbyggd kaffeautomat.

Andreas.

Den enklare A-DEP fungerar däremot inte alls.

Jaså?? inte....konstigt då jag aldrig misslyckats med den, även om jag inte anväder den så ofta....Kan ju vara din kamera som är sönder om den inte fungerar alls..:p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar