Annons

förvaring/försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har en försäkring som jag betalar 18kr i månaden för och den är som en extra kryddad drulleförsäkring.

upp till 50.000kr och det gäller vad jag än gör i princip, rånad eller om huset brinner ner. tillochmed om jag tappar det i sjön eller i backen..
Om prylarna finns att köpa nya så får jag det, men om det inte fiinns räknar dom ut ett beg värde.

jag har redan fått nytta av försäkringen 1 gång och det var inget tjabbel, bara att köpa nytt.

det finns 1 enda sak den inte gäller för, om jag lämnar sakerna i bilen när jag är hemma.

Vad heter denna försäkring? Vilket bolag?

Janne - om man tittar på den offerten så är det inte kameraförsäkringen som är särskilt billig, utan den vanliga hemförsäkringen (vilket gör att totalsiffran uppfattas som låg). Jag har också STOR HEM och av beloppet att döma skulle jag gissa att du har valt ett ganska lågt belopp för lösöret?

2.5-3% av beloppet för kameraförsäkringen låter väl ganska normalt.

Janne - om man tittar på den offerten så är det inte kameraförsäkringen som är särskilt billig, utan den vanliga hemförsäkringen (vilket gör att totalsiffran uppfattas som låg). Jag har också STOR HEM och av beloppet att döma skulle jag gissa att du har valt ett ganska lågt belopp för lösöret?

2.5-3% av beloppet för kameraförsäkringen låter väl ganska normalt.

Lågt och lågt. 1 500 000 (med bostadsrättstilägg)

Vad heter denna försäkring? Vilket bolag?

Folksam har för 31 kr/mån allrisk och upp till 40kkr i ersättning. Det betyder att förlorar du grejer som är över 1 år gammalt så ersätter de dig för anskaffningsvärde upp till 57 kkr.

det finns 1 enda sak den inte gäller för, om jag lämnar sakerna i bilen när jag är hemma.

Det är självklart att bolaget inte täcker det. Det är bilförsäkringen som tar den biten så se till att ha bilen helförsäkrad eller ta med grejerna

Försäkringsbolag täcker heller inte stöld i ett gemensamt omklädningsrum i låsta skåp, i en låst byggnad på ett inhägnad område där det krävs passerkort. Bara så ni vet ;)

/Stefan

Det är självklart att bolaget inte täcker det. Det är bilförsäkringen som tar den biten så se till att ha bilen helförsäkrad eller ta med grejerna
Nej, det är inte alls självklart. Hemförsäkringar täcker normalt <i>allt</i> ditt lösöre, oberoende av var det förvaras. Sen finns det förstås en massa undantag, både för vissa typer av lösöre och vissa typer av lösöre. Hemförsäkringar gäller alltså för saker som förvaras i bilen, under vissa omständigheter.

Men när bilen står parkerad vid hemmet tycker bolagen kanske det är rimligt att man plockar in prylarna i huset.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto