Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Förvaring av fotoutrustningen
- Trådstartare Gunnel
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
I väskan, redo och klar för battle..
Men snart har jag inga prylar att förvara,, minskar kraftigt nu... hmm,,
MVH Niclas,
Men snart har jag inga prylar att förvara,, minskar kraftigt nu... hmm,,
MVH Niclas,
Jocke Nordin
Medlem
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Jocke Nordin skrev:
Jag förvarar min utrustning i ett glasskåp som jag hämtat på systembolaget när dom byggde om till självplock
Ojoj, jag hade fått ren och skär totalpanik av så många prylar... Blir nervös av bara tanken på den hyllan... hehe !!
MVH Niclas,
FredrikB
Aktiv medlem
Har min Nikon D70 + sex gluggar och lite småplock i en LowePro Mini Trekker, men packar om till andra, mindre väskor om/när situationen kräver det.
Ah, förresten, min gamla Pentax MX "bor" i en nästan lika gammal LowePro midjeväska tillsammans med sina kompisar 35/2,0 och 85/2,0. De får komma ut och leka någon gång per år... =)
Ah, förresten, min gamla Pentax MX "bor" i en nästan lika gammal LowePro midjeväska tillsammans med sina kompisar 35/2,0 och 85/2,0. De får komma ut och leka någon gång per år... =)
Gunnel
Aktiv medlem
Tack för att så många engagerat sig med förslag! Jag tycker dock inte att det fungerar optimalt med att ha prylarna i fotoväskor. Alltid "fel prylar" i "fel väska", och jag tvingas plocka på flera ställen när jag ska packa, och ibland kan det ju vara lite småbråttom när man ska iväg...
Det som jag söker efter är snarare den "optimala möbeln" där varje pryl kan ha sin givna plats och där allt finns överskådligt och lättillgängligt när man ska bege sig ut. Helst något där alla fotoväskor och stativ också får plats, så att allt är samlat på ett enda ställe.
Kul att Du visar Din stiliga glashylla Joachim!
Hoppas att ni fortsätter att fylla på med flera intressanta förslag!
Det som jag söker efter är snarare den "optimala möbeln" där varje pryl kan ha sin givna plats och där allt finns överskådligt och lättillgängligt när man ska bege sig ut. Helst något där alla fotoväskor och stativ också får plats, så att allt är samlat på ett enda ställe.
Kul att Du visar Din stiliga glashylla Joachim!
Hoppas att ni fortsätter att fylla på med flera intressanta förslag!
SM0SBI
Aktiv medlem
Saknar 500'at ;-)Jeppe skrev:
Här är den optimala förvaringen.. Finns det inte i lådan - så har jag inte det
SM0SBI
Aktiv medlem
pixelbild skrev:
Är det bara jag som har grejerna i kassaskåp.
/Thomas
Nej, Jag har mina inlåsta i en special byggd stålbur i bilen som jag beställde av en smed. Buren är sedan fastlåst i bilen så det är i princip omöjligt att själa något. Allt går ju med dynamit, det har vi sett på värdebilarna ;-) Jobbar som frilands fotograf och har ofta någon kamera med mig. Hemma är de självklart oxå inlåsta.
cowboy
Aktiv medlem
Nästan allt är inom lås och bom
Fotogrejorna ligger i kameraväskor och kameraväskorna står i ett ganska otympligt låst plåtskåp, inget vidare snyggt eller tillgängligt men jag vill tjyven ska ha lite extra jobb om han/hon kommer.
Bara stativen står i garderoben, de får inte plats i fula plåtskåpet.
Hur vågar ni ha grejorna framme väl synliga, ni med vitrinskåp? Trots villalarm som illtjuter så tar det några minuter innan väktarna kommer och vid det laget är nog era fotogrejor på väg till hälaren (eller fotosidans annonsmarknad, vem vet).
Fotogrejorna ligger i kameraväskor och kameraväskorna står i ett ganska otympligt låst plåtskåp, inget vidare snyggt eller tillgängligt men jag vill tjyven ska ha lite extra jobb om han/hon kommer.
Bara stativen står i garderoben, de får inte plats i fula plåtskåpet.
Hur vågar ni ha grejorna framme väl synliga, ni med vitrinskåp? Trots villalarm som illtjuter så tar det några minuter innan väktarna kommer och vid det laget är nog era fotogrejor på väg till hälaren (eller fotosidans annonsmarknad, vem vet).