Annons

Förvaring av fotoutrustningen

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnel

Aktiv medlem
Jag är tacksam för tips och idéer på hur ni förvarar er fotoutrustning i hemmet när den inte används!
Jag skulle vilja skaffa någon bra möbel eller på något annat sätt bringa lite bättre ordning på mina fotoprylar.
 
I väskan, redo och klar för battle.. :)

Men snart har jag inga prylar att förvara,, minskar kraftigt nu... hmm,,
MVH Niclas,
 
Hej Gunnel.

I ryggsäcken ligger det mesta men Minoltagrejer passar ju fint i ett vitrinskåp också ;)
Mvh/Gunte..
 
Grejerna som jag för tillfället inte har i fotoryggsäcken ligger i en stor byrålåda. Lite huller om buller, men det funkar.
 
Jag förvarar min utrustning i ett glasskåp som jag hämtat på systembolaget när dom byggde om till självplock
 

Bilagor

  • kameror1.jpg
    kameror1.jpg
    43.1 KB · Visningar: 2,785
Jag har en gammal TV-bänk i mörkrummet och i lådan har jag alla kameror och objektiv. Storformataren är alltid klar i ryggsäcken och digitalkompakten i jackfickan. De som används just för tillfället ligger framme på bord, hallgolv etc.
 
Jocke Nordin skrev:
Jag förvarar min utrustning i ett glasskåp som jag hämtat på systembolaget när dom byggde om till självplock


Ojoj, jag hade fått ren och skär totalpanik av så många prylar... Blir nervös av bara tanken på den hyllan... hehe !!

MVH Niclas,
 
Har min Nikon D70 + sex gluggar och lite småplock i en LowePro Mini Trekker, men packar om till andra, mindre väskor om/när situationen kräver det.

Ah, förresten, min gamla Pentax MX "bor" i en nästan lika gammal LowePro midjeväska tillsammans med sina kompisar 35/2,0 och 85/2,0. De får komma ut och leka någon gång per år... =)
 
Tack för att så många engagerat sig med förslag! Jag tycker dock inte att det fungerar optimalt med att ha prylarna i fotoväskor. Alltid "fel prylar" i "fel väska", och jag tvingas plocka på flera ställen när jag ska packa, och ibland kan det ju vara lite småbråttom när man ska iväg...
Det som jag söker efter är snarare den "optimala möbeln" där varje pryl kan ha sin givna plats och där allt finns överskådligt och lättillgängligt när man ska bege sig ut. Helst något där alla fotoväskor och stativ också får plats, så att allt är samlat på ett enda ställe.
Kul att Du visar Din stiliga glashylla Joachim! :)
Hoppas att ni fortsätter att fylla på med flera intressanta förslag!
 
Här är den optimala förvaringen.. Finns det inte i lådan - så har jag inte det ;)
 

Bilagor

  • dsc00420.jpg
    dsc00420.jpg
    46 KB · Visningar: 2,064
Kul att se hur Du hade ordnat det med fotoprylarna i byrålådan, Jesper ;-)
Bokhyllan Billy kanske inte är någon dum idé? Den finns ju i lite olika varianter, med både öppna hyllor och med täckluckor ... den idén tänker jag fundera vidare på! Tack för förslaget!
/Mvh Gunnel
 
jo, billy är rätt bra, använder en stor till 12 kameror + lite optik...

använder en öppen för tillfället, men funderar på glasdörrar...
 
pixelbild skrev:
Är det bara jag som har grejerna i kassaskåp.

/Thomas

Nej, Jag har mina inlåsta i en special byggd stålbur i bilen som jag beställde av en smed. Buren är sedan fastlåst i bilen så det är i princip omöjligt att själa något. Allt går ju med dynamit, det har vi sett på värdebilarna ;-) Jobbar som frilands fotograf och har ofta någon kamera med mig. Hemma är de självklart oxå inlåsta.
 
Nästan allt är inom lås och bom

Fotogrejorna ligger i kameraväskor och kameraväskorna står i ett ganska otympligt låst plåtskåp, inget vidare snyggt eller tillgängligt men jag vill tjyven ska ha lite extra jobb om han/hon kommer.

Bara stativen står i garderoben, de får inte plats i fula plåtskåpet.

Hur vågar ni ha grejorna framme väl synliga, ni med vitrinskåp? Trots villalarm som illtjuter så tar det några minuter innan väktarna kommer och vid det laget är nog era fotogrejor på väg till hälaren (eller fotosidans annonsmarknad, vem vet).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.