ANNONS
Annons

Förvara batterier innan användning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser ut som om man får beställa en av Jesper.. hehe.. Mycket stilig liten sovsäck du har till dom små liven, nästan lite lyxigt. Ser onekligen väldigt bra ut.

Personligen tejpar jag ihop mina batterier i fyrapack (både min lilla blixt och F90X gå på fyra AA) med vävtejp. Det håller väldigt bra men är ändå lätt att bryta när det är dags att använda dom och det lämnar inga limrester. Jag slipper aldrig tänka på om dom är färska eller inte, är det en prydlig bunt med tejp är dom friska annars inte.

Den som söker hon finner

Jag bläddrade just i senaste Biltemakatalogen och där på sid 349 hittade jag Förvaringsboxar för batterier
De finns 3 olika och verkar säljas i 2-pack för 9:90.
För 4 st R03 (AAA)
För 2 st R6 (AA)
För 4 st R6 (AA)

Läkerol säljs ibland i plåtaskar. De rymmer precis fyra AA. Såna jagade jag när jag körde Dimage 7. För säkerhets skull "fodrade" jag askarna med isoleringstejp.

Jag lägger batterierna med polerna åt samma håll när de är laddade och lägger dem åt olika håll när de är använda så jag vet vilka som ska laddas när jag kommer hem...

På ett sånt där ställe där allt kostar en tia hittade jag en "plånbok" eller nåt i form av en smiley, den rymmer precis 8 AA. Det funkar det med...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar