Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

förstoringsmussla

Produkter
(logga in för att koppla)

Danielbeck84

Aktiv medlem
funderar på att skaffa en förstoringsmussla till min olympus 520 & har kollat på olympus orginal ME-1 men fundear om det gör så mycket skillnad när den förstorar 1.2x bara finns det andra tillverkar som kan vara vättigt att titta på & vad bör man tänka på när man ska köpa en sådan?

I många fall är nyttan marginell. Bäst funkar den tillsammans med långa telen eller till makrofoto enligt min mening. Rekommenderas inte tillsammans med glasögon. Fler kommentarer i liknande trådar i detta forum.

Jag har en på min D80 (1,2x), och tycker den gör stor skillnad. Har den alltid på, oavsett optik.

okej så det gör ändå en del skillnad var lite tveksam men & funderade på att se om det fanns något större som kanske 2x eller något sådant men det kanske räcker med 1,2x.

Me-1

Hej!

Jag använder en ME-1 till min E330 pga att det blir något enklare att ställa skärpan på gamla manuella objektiv. Den sitter på hela tiden trots att den vållar lite problem då man, som jag, bär glasögon. Informationen i sökaren blir någoot svårare att se, men ok utan glasögon. Jag tror dock att du skall undvika större förstoringar, om sådan finns bland piraterna, just av den anledningen.
För egen del hade jag nog inte köpt mussla om det inte var just för mina OM-gluggar. MVH//Leif

tack för tipset om att inte skaffa för stor sådan. får köpa ME-1 & testa den på min kamera. har ett gammalt objektiv & funderar på att köpa ett par gamla till av olympus OM. gillar lite mer det analåga objektiven. men ser så dåligt när dom blir skarpa så jag tror att det kan hjälpa än en hel del med en förstorings mussla.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto