Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

DanneT16

Medlem
Hej
Jag är helt ny här och nästan ny i fotovärlden.

Nu behöver jag lite köptips inför mitt första kameraköp. Det jag kommer att fota mest är bilar; stillastående och rörliga.

Är ute efter en begagnad kamera under 2000:-


/Daniel
 
Photax säljer en *ny* kamera för 1 995 kr.
Den heter Phenix och är en systemkamera med Pentax K-bajonett, så både manuella och autofokuserande objektiv passar. En bra kamera att lära sig fotografera med, även om den inte har några elektroniska finesser att tala om. Vilket jag personligen tycker är positivt...

Kolla på http://www.photax.se

Med vänlig hälsning
Roland
 
Med den budgeten riskerar du, som du säkert är medveten om, att få hålla dig ganska sparsmakad till en början vilket innebär ett begagnat kamerahus och ett normalobjektiv.

Mitt tips är att leta efter begagnade manuella kameror. Om du inte stirrar dig blind på märken som Nikon eller Canon hittar du en annan prisbild, kvaliteten sägs enligt flera röster här på fotosidan vara likvärdig.

Det finns även ett flertal kameraköprådstrådar i forumen här på fotosidan, sök inspiration även där.

Den kamera du köper bör ha spegeluppfällning, möjlighet trådutlösare, skärpedjupskontroll i sökaren, slutartider helst över 1/1000.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.