FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Någon som kan ge något uttalande om hur bilderna blir jämfört med C1? Bara rent spontant sådär. Jag tycker jag får väldigt bra resultat från C1 för det mesta. Hur är Aperture?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
FelixSwensson skrev:
Jag tycker jag får väldigt bra resultat från C1 för det mesta. Hur är Aperture?
stoltz skrev:
Och släpper man ett program för proffsmarknaden, så skall det hålla proffsklass helt enkelt.
Sen har du nog missat en vad en reviewer har för roll -
samuel_js skrev:
En grej som gjorde mig att reagera direkt var första meningen:
"Apple has cojones".
Lite spanska kan säkert hjälpa er att förså vad en riktig dålig och oseriös början på en recension är för något...
samuel_js skrev:
...och att en bra, seriös "reviewer" kan se potentialen som finns i Aperture och inte slänga det direkt i papperskorgen som skräp efter sex sidor skräp.
G Nilsson skrev:
du har ju inte skrivit en enda sak vad du tycker om programmet (utom att du hallit med en annan persons asikter till 100%)
/G
G Nilsson skrev:
du har ju inte skrivit en enda sak vad du tycker om programmet (utom att du hallit med en annan persons asikter till 100%)
daremot en massa felstavad forsvarspropaganda for apple
/G
samuel_js skrev:
Jag (född utomlands) ska säja nu till dig Gustaf två saker:
1.- En mening inleds alltid (i alla länder) med STOR BOKSTAV.
Kijana skrev:
Hehe.. Inte ens där har du rätt. I spanskan inleder man frågande formuleringar med ett uppochnervänt frågetecken, meningar med lite mer "cojones" får ett uppochnervänt utropstecken i början.
samuel_js skrev:
FEL.
stoltz skrev:
- Vad tycker du själv om RAW-kvalitén och att programmet kraschar om man använder vissa tecken i filnamn? Vad anser du själv om skärpningsfunktionen jämfört med C1?
samuel_js skrev:
Till Hans,
Jag har inga problem med öä etc.. no crash.
Skärpningsfunktionen är inte lika avancerad som i photoshop men kan göra jobbet.
Raw konverteringen är OK, ja menar, jag ser inget ovanligt.
Jag har lite bilder ni kan kolla om du vill.
Raw > Jpeg
http://www.whole-tone.com/aperture_test/
Inga justeringar! Bara i skärpningstestet har jag minskat storleken.
samuel_js skrev:
Hans-Christian: Har du provat programmet själv? För att allt jag har skrivit här är min egen erfarenhet med Aperture.
Men det hade jag igår när jag döpte ett projekt till Malmö. Vid omstart av Aperture fick programmet för sig att Library-filen var korrupt var på programmet återskapade bildposter utan innehåll. Filerna gick sedan inte att radera ur Aperture. Felet kvarstod tills det att jag raderade library-filen och döpte om mappen till namn utan ÅÄÖ.samuel_js skrev:
Jag har inga problem med öä etc.. no crash.
Visst kan den göra det - Men inte med lika gott resultat och utifrån mina behov så räcker det inte.Skärpningsfunktionen är inte lika avancerad som i photoshop men kan göra jobbet.
Jag ser ovanligheter i lågdagrar vid utskrifter och dom syns inte när jag tar ut saker från C1Raw konverteringen är OK, ja menar, jag ser inget ovanligt.