stoffe_fs
Aktiv medlem
Kontrollera era känslor nu och var objektiva istället. Jag har själv precis bytt ut min IBM Thinkpad med 1,5 Ghz Pentium M processor mot en 17" Powerbook G4 1.67. Den slår den med hästlängder eftersom thinkpaden har 3 år på nacken, men jag har även testat den nya Thinkpadsen med den senaste mobile-processorn och den är inte mycket snabbare. Jag skulle nog säga att de är lika snabba, eller att snabbheten tar ut varandra. Nya thinkpadsen är förmodligen snabbare i jämförelser vid långa processortunga arbeten typ som batch-bildkonvertering, men för mig är det viktigare med ett rappt operativsystem och smidig multitasking och där slår macen pc'n med hästlängder. Så det beror lite på vad man prioriterar.
Om man sedan pratar kraft för pengarna så förlorar ju macen ganska fort den tävlingen. Men de enda bärbara som kommer i närheten av smidigheten och designen på macen är ju sony vaion och den ligger inte allt för långt ifrån macen i prisklass.
Oj nu blev detta en mac vs pc tråd helt plötsligt. Jag är så trött på all pajkastning utan grund bara...
Om man sedan pratar kraft för pengarna så förlorar ju macen ganska fort den tävlingen. Men de enda bärbara som kommer i närheten av smidigheten och designen på macen är ju sony vaion och den ligger inte allt för långt ifrån macen i prisklass.
Oj nu blev detta en mac vs pc tråd helt plötsligt. Jag är så trött på all pajkastning utan grund bara...