ANNONS
Annons

Förstörd kamera??

Produkter
(logga in för att koppla)

Syndal

Avslutat medlemskap
hej. jag tvättade inne i huset och kom åt plattan där fokuseringsprickarna är. nu är det en repa där, vad ska jag göra? har jag förstört min kamera?

snälla svara! :( går det att byta ut den plattan? vad kostar det ist?

Hej Nathalie.

Efter som du inte skriver vilken kamera det var så var jag inne och tittade på din sida. Och såg då att det var en Canon 350D.Jag har oxså gjort samma tabbe med min 350D:eek:(.Men ingen fara på isen den går att byta ut. Vad det kostar vet jag inte för jag fick gjort det hos canon vid ett service tillfälle.

HaDe
MK

Du har repat mattskivan. Det är inget som på något sätt påverkar bilderna, så kan du leva med att det är en repa när du kollar i sökaren så är det inget att bry sig om.

Att byta ut en mattskiva ska inte vara några större problem, oavsett vad det är för kamera. På de flesta proffsmodeller gör man det enkelt själv, på lite billigare kameror får man lämna in kameran för byte. Ny mattskiva brukar väl kosta runt nån tusing om jag inte missminner mig, ingen aning om vad de tar för jobbet att byta den dock, men det borde inte vara allt för mycket.

Att "tvätta" inne i huset låter inte som nån bra idé, speciellt inte med så vassa redskap att de kan repa.

Den går att byta själv om man vet vad man sysslar med, och hittar en hygglig verkstad som vill sälja reservdelen. Prövade byta till en med snittbild i min 300D: http://www.abo.fi/~jskata/300Dfocus men böt tillbaka eftersom den var så mörk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar