Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förslag på ny stationär (färdig) dator för bildbehandling och spel efterfrågas.

Produkter
(logga in för att koppla)
Systemhårddisken ska inte vara en Green då det har sämre prestanda. För det rekommenderas SSD 120-250GB, och ju mer SSD:n man har i datorn desto bättre för då kan man ha program i 2:a osv.
WD/Seagate gröna diskar bör man använda för lagring med mindre användning. De slits snabbare än blå- eller svartbemärkta (WD) hårddiskar.

Jag var väl otydlig där. Menade givetvis att SSD'en skall vara kvar.
 
Jag hade bytt chassit till Fractal Design R4, gått ner till Nvidia <=660 grafikkort, bytt till WD Green Caviar 2TB disk, ökat ram till 16+GB, adderat CPU-kylare Cooler Master 212 Evo, jackat upp till i7-4770 och också bytt chipset i moderkortet till H87.
Å eftersom man är gammalmodig så hade det nog blivit Windows 7/64....

Vad är det för fel på det föreslagna chassiet? Gå ner i grafikkort verkar dumt eftersom jag även skall kunna spela på datorn, rammminnet avser jag öka till 16, i5 till i7 likaså. Varför skulle det behövas en CPU-kylare? Windows 7/64 blir det också även fast det är dyrare än 8an (obegripligt). Vad vinner jag på att byta chipset i moderkortet till H87? Z87 kan mera och prisskillnaden är minimal. http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Z87-H87-H81-Q87-Q85-B85-What-is-the-difference-473/
 
Vad är det för fel på det föreslagna chassiet? Gå ner i grafikkort verkar dumt eftersom jag även skall kunna spela på datorn, rammminnet avser jag öka till 16, i5 till i7 likaså. Varför skulle det behövas en CPU-kylare? Windows 7/64 blir det också även fast det är dyrare än 8an (obegripligt). Vad vinner jag på att byta chipset i moderkortet till H87? Z87 kan mera och prisskillnaden är minimal. http://www.pugetsystems.com/labs/articles/Z87-H87-H81-Q87-Q85-B85-What-is-the-difference-473/

Fractal är tyst, fint och lättinstallerat. Kompletts förslag ser ut som ett rymdskepp....
CPU-kylaren är tystare och effektivare än stock-kylaren.
Har du tänkt att överklocka eftersom du nu gått upp till Z87?

Spelandet var väl sekundärt så då hade jag inte fläskat på med grafikkortet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.