Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förslag på "ny" gästbok

Produkter
(logga in för att koppla)

Sabina Ulleryd

Avslutat medlemskap
Jag har lite förslag till förbättringar på gästboksfunktionen. Vet inte om de går att utföra, men frågar man inte får man inget veta...

Förslag:
1. I den egna gästboken finns för tillfället två länkar intill namnet på den som skrivit det aktuella meddelandet: "redigera" & "svara". Jag skulle vilja att eftersom man ändå inte kan redigera utan bara ta bort en annans inlägg skulle "redigera"-texten ersättas med "ta bort".
2.Vidare skulle "svara"-länken öppna ett nytt fönster (ca 200(bredd)x300(höjd) pixlar) där en textarea skulle finnas och en knapp som skickar meddelandet.
3. En knapp som heter något i stil med "gå till" kan även läggas till. Den ska länka direkt till den personen som skrivit meddelandets gästbok.
4. På den egna fotosidan skulle en liten bild (vad som helst) kunna blinka eller lysa på något vis för att tala om att man har minst ett nytt meddelande i gästboken. Den här ska visas ända tills gästboken öppnats (alltså den kan finnas kvar efter flera inloggningar utan att ytterligare meddelanden tillkommit, bara för att man inte kollat på gästboken). Man behöver däremot inte svara på meddelandet för att symbolen ska försvinna.

Hmm. Kanske varken bra idéer eller genomförbart, vad vet jag? Tyck vad ni vill. Så här skulle iaf jag vilja ha fotosidan.
/Sabina Ulleryd

Japp!

Skämt osido så har jag själv tänkt på en flaggning som du skriver i punkt 4. Det skulle vara bra så man ser att det kommit nya meddelanden utan att behöva kolla efter varje gång.

Övriga synpunkter har jag ingen åsikt om (har inte använt funktionen så flitigt).

Kanske någon annan?

Mvh
/Svante

Någon form av bevakningsmöjlighet via mail vore inte dumt heller. (Det kanske bara är att jag inte fattat hur man gör?)

En valbar bevakningsmöjlighet vore bra. Alltså, man får någonstans fylla i om man vill att det ska komma ett mail eller inte om man fått minst ett nytt gästboksinlägg. Om man t ex ofta får många meddelanden och ändå är ute på fotosidan behövs kanske inte denna typ av bevakning och det kan därför bli lite irriterande att få en massa post som informerar om sådant man redan vet. Ja, jag vet inte, men det är en tanke iaf.

Ingen mer som tycker något? Tycker nog att denna tråden kanske verkar lite seg? Kommer vi fram till något?

(Kanske är jag tjatig? Sorry isf...)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar