Erik Schalin
Aktiv medlem
Nej, inte fabricerat, det är så vi har tolkat dina ord.Nr4 är ju helt och hållet fabricerat av er! Men ursäkten är godtagbar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte fabricerat, det är så vi har tolkat dina ord.Nr4 är ju helt och hållet fabricerat av er! Men ursäkten är godtagbar.
Min företagsförsäkring gäller över allt utom i bilen - med en företagsförsäkrings självrisk.Hej,
Villen typ av försäkring bör man ha för sin kamera (D800)? Jag har den i ett AB.
MVH
...
Innan man tolkar nåt så kanske man först bör fråga "förklara hur du nu menar."
/Stefan R. Nilsson
Folksam
/Stefan
Enligt Folksam (Skanstull) samt Länsförsäkringar (Gärdet) får man INTE plocka över kameran till sig själv som privatperson EFTER skadans inträffande för att utnyttja hemförsäkringen.
Kanske dags för ett tredje samtal. Beror det på hur man frågar?
...
Säg att du inte har allriskförsäkting. Du har en kamera som du börjar känna att avtryckan börjar bli utnött, eller ett Err76 börjar dyka upp varannan vecka.
Du skaffar allriskförsäkring och om 6 månader så pajar antingen avtryckaren eller Err76 nu stöndigt visas på kameran så kameran inte fungerar.
Någon som vågar sätta emot mig att f-bolaget inte kommer ersätta en?
/Stefan R. Nilsson
Själv kör jag med Trygg hansa "trygga firman" där jag har en grund försäkring och sedan en kompletterande del på utrustning upp till 140 000:- tror jag det var. premien ligger runt 3000:- om jag inte miss minner mig.
Nr4 är ju helt och hållet fabricerat av er! Men ursäkten är godtagbar.
Blev nyfiken på alla era konstiga reaktioner så jag ringde faktiskt precis mitt f-bolag och pratade med en av deras handläggare för företag.
Så här fint är det. Om min kamera om jag köpt till mitt företag går sönder så får man lyfta ur den ur företaget (sälja den till mig själv) och få den reparerad på min hemförsäkring. Den finns ju inte mer i bokföringen. Hur man går vidare sedan med moms och allt annats tjafs är en annan historia som jag inte känner till hur firmor får köpa saker av privatpersoner eller om man får lyfta tillbaka kameran.
Blir det dock inbrott och kameran blir stulen så gäller inte min hemförsäkring. Punkt slut.
/Stefan
Jo, jag ringde dom jag skrev och frågade deras handläggare och fick svaret jag var ute efter.
Har man hobbyverksamhet så kan man ju göra avskrivningar på sin utrustning också, man skattar vinster etc. Då gäller hemförsäkringen.
Har man kontinuerliga inkomster så är man plötsligt tvungen att ha FA-skattesedel och då plötsligt gäller inte hemförsäkringen om man har med utrustningen i bokföringen.
Men man får lyfta ut den ur verksamheten och på så sätt nyttja hemförsäkringen.
Inget jag hittar på. Det är deras handläggare som borde veta som jag rådfrågat.
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
Jag sätter emot.
Om du är ärlig och berättar för bolaget om tidig indikation, eller teknisk analys från verkstan visar samma sak, eller försäkringsbolaget googlar och hittar något du skrivit i forum, dvs att du visste att någon del var dålig när du tecknade försäkringen kommer du inte få en krona. Det kan tom räknas som försäkringsbedrägeri.
Jag har då aldrig fått frågan eller sett i något formulär där de vill ha en beskrivning hur en vara är innan man tecknar en normal försäkring.
Kan du skicka en bild på detta?
När jag tecknade allrisk så behövde jag inte gå igenom.alla mina ägodelar för dom. De bara sa ok!
En produkt som börjar bli sliten innan man tecknar något är väl normalt? Min kamera tickar på slitaget varje dag. Jag har änsålänge tagit 3000 bilder månad med min nya kamera.
Menar du att om bag byter f-bolag nästa år till nåt billigare och min slutare slutar fungera efter garantin gått ut att jag gjort mig skyldig till bedrägeri?
Teknisk analys rapporteras direkt från verkstad till handläggare och handläggaren beslutar vad som ska åtgärdas eller inte.
Du verkar inte riktigt insatt hur systemet fungerar, eller?
Själv har jag nyttjat allrisk ett par ggr under alla åren jag haft det. Allt från repiga glasögon och stulen parfym till laptop tappat i vattendrag.
/Stefan R. Nilsson
3000kr om året eller i månaden? Vad har du för självrisk?
Låter som om superförsäkringar som de erbjuder i affärerna blir plötsligt ett bra komplement om man bara har ett litet företag inte vill försäkra sjukdom/personskador etc
/Stefan R. Nilsson
Enligt Folksam (Skanstull) samt Länsförsäkringar (Gärdet) får man INTE plocka över kameran till sig själv som privatperson EFTER skadans inträffande för att utnyttja hemförsäkringen.
Kanske dags för ett tredje samtal. Beror det på hur man frågar?