Annons

Förlänga brännvidd på Macroglugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Puttekula

Aktiv medlem
Har ett Tamron 90mm/2,8 objektiv som jag trivs med. Men jag skulle vilja ha lite längre brännvidd. Finns det något som fungerar eller måste jag byta. 150-180mm skulle smaka fint...

Soligor/Kenko

Har ett Tamron 90mm/2,8 objektiv som jag trivs med. Men jag skulle vilja ha lite längre brännvidd. Finns det något som fungerar eller måste jag byta. 150-180mm skulle smaka fint...

Soligors och Kenkos 1,4 konverter ska nog passa. Sigmas passar inte. Du ska nog passa dig för 2x-konvertar då dessa drar ner skärpan alltför mycket. Fast du kommer bara upp till 126 mm med 1,4x. Jag har ett Sigma 150 + sigma 1,4x ute för annons om du är intresserad av längre macro.

Jag har Canons 100 och Tamron 180 macro och använt båda med Kenko 2x utan att störas av någon skillnad i skärpa. Åandra sidan är jag inte heller den som sitter och pixel granskar bilderna heller...

Jag har Canons 100mm macro och på det sitter det mer eller mindre permanent en 1.4x för längre arbetsavstånd. (Sigma i mitt fall, eller Kenko ibland).

Tack för alla svar. Är det något märke av alla konvertrar som är bättre än andra. Å vilka modeller? Vore kul om man kanske kunde använda denna även på en 70-200mm / 4 L IS åxå...

Tack för alla svar. Är det något märke av alla konvertrar som är bättre än andra. Å vilka modeller? Vore kul om man kanske kunde använda denna även på en 70-200mm / 4 L IS åxå...

Soligor 1,4X PRO Digital fungerar utmärkt till Canon 70-200 F/4 också.

http://www.flickr.com/photos/bengt-re/3169903267/sizes/o/
Är taget med den kombon. Om det är oklart vad motivet är så är det de (små) skyltarna som hänger från bärlinan ovan järnvägsspåren. Frostnupen och fin (-11 grader vid tillfället)...

?

Bilden jag länkade till var naturligtvis obearbetad (dock beskuren) - föga mening att visa bearbetade bilder....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar