Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Förlänga brännvidd på Macroglugg?
- Trådstartare Puttekula
- Start datum
Tonyeagle
Aktiv medlem
Soligor/Kenko
Soligors och Kenkos 1,4 konverter ska nog passa. Sigmas passar inte. Du ska nog passa dig för 2x-konvertar då dessa drar ner skärpan alltför mycket. Fast du kommer bara upp till 126 mm med 1,4x. Jag har ett Sigma 150 + sigma 1,4x ute för annons om du är intresserad av längre macro.
Har ett Tamron 90mm/2,8 objektiv som jag trivs med. Men jag skulle vilja ha lite längre brännvidd. Finns det något som fungerar eller måste jag byta. 150-180mm skulle smaka fint...
Soligors och Kenkos 1,4 konverter ska nog passa. Sigmas passar inte. Du ska nog passa dig för 2x-konvertar då dessa drar ner skärpan alltför mycket. Fast du kommer bara upp till 126 mm med 1,4x. Jag har ett Sigma 150 + sigma 1,4x ute för annons om du är intresserad av längre macro.
Anders Östberg
Guest
Jag har Canons 100mm macro och på det sitter det mer eller mindre permanent en 1.4x för längre arbetsavstånd. (Sigma i mitt fall, eller Kenko ibland).
Anders Östberg
Guest
Tack för alla svar. Är det något märke av alla konvertrar som är bättre än andra. Å vilka modeller? Vore kul om man kanske kunde använda denna även på en 70-200mm / 4 L IS åxå...
Jag föreslår Kenko Pro
bengt-re
Aktiv medlem
Tack för alla svar. Är det något märke av alla konvertrar som är bättre än andra. Å vilka modeller? Vore kul om man kanske kunde använda denna även på en 70-200mm / 4 L IS åxå...
Soligor 1,4X PRO Digital fungerar utmärkt till Canon 70-200 F/4 också.
http://www.flickr.com/photos/bengt-re/3169903267/sizes/o/
Är taget med den kombon. Om det är oklart vad motivet är så är det de (små) skyltarna som hänger från bärlinan ovan järnvägsspåren. Frostnupen och fin (-11 grader vid tillfället)...
Puttekula
Aktiv medlem
?
Bilden jag länkade till var naturligtvis obearbetad (dock beskuren) - föga mening att visa bearbetade bilder....
Helt riktigt. Och vissa bilder som är obearbetade är lättare att få bra än andra. Skit in, skit ut... ;o)
Tack än en gång.