Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jag fyller ett kontantkort Telenor med 50:- per år till min mor, man får ju betala per uppringning men hon har den bara som nödtelefon.
Mobiltbredband fungerar normalt bra, jag har ett sådant med obegränsad trafik i en annan sommarstuga, där det är bra täckning, inga problem med streaming av TV. Men i detta huset så ligger vi i en svacka, har en yttre antenn på huset, men det var ändå dålig täckning, så när vi blev erbjuden fiber så blev det ett snabbt ja. Det har fungerat fint och routern som är en ganska modern Wifi6 fungerar bra. Det var endast vid ett planerat strömavbrott som den inte startade upp korrekt, meningar nu satt en timer på powerledningen så jag får en reboot varje vecka, om det nu skulle hänga sig.
Men som en del redan påpekat, skulle det inte funka bara med att låta routern boota om sig själv med vissa mellanrum? Behöver man verkligen ha en extern timer till det? Om vi säger att det sker ett strömavbrott och den inte lyckas boota när strömmen kommer tillbaka så kommer den ju ändå boota om då. Tether appen jag har till min D-Link kan man ju ställa att boota varje dag en gång i veckan e.t.c. Varför skullle inte det funka??