Fast frågan är väl om man får skarpare bilder med stabilisering avstängd på lite kortare tider, 1/brännvidd.
Om så är fallet så finns ju helt klart brister i tekniken.
Sedan har jag allt förtroende för Jocke och att häva ur sig en massa dynga om honom är inte heller svar på frågan.
Känns som om du härmar katten och dess gröt.
Jag har också förtroende för Jocke, men Jocke är inte jesus som går på vatten och kommit tillbaka till jorden, som världens enda fotoexpert att lyssna till. Jag tror inte att Joakim vill att det skall vara på det viset, han vill absolut inte att allt för många här på trådarna skapar en helgongloria kring honom.
När Joakim kör igång med sina avancerade mattematiska formler och uträkningar kring sensorteknik, så låssas typ 97% av personer på trådarna att dom förstår vad han skriver om.
Jag kan inte på något sätt se att Joakim är jättenöjd med sin A850, och du verkar att glädjas oerhört när kritk riktas mot Sony-kameror, kameramodellen börjar att bli till åren och vi vet alla att sony låg en aning efter dom stora giganterna, först under 2010 började Sony att få riktig ordning på bland annat lågljusegenskaper. Sony A900 fick till en början mycket smörj inom vissa områden, men samtidigt ansåg många att A900 med extragreppet var det bästa dom någonsin hållit i.
Efter ett år på marknaden så ändrades en del omdömmen om A900, och den vart liksom på nyttfödd.
Jag blev irriterad över skadeglädjen som flera helt uppenbart tycker om när kritk riktas mot tänkbara konkurenter till dom två stora, även om dom nu också är sanna på flera sätt, om det pratades sakligt om kritiken så vore det mycket bättre, men när skadeglädjen lyser igenom är det inte lika intressant längre.
Nu fick Joakim kläda skott för att jag blev irriterad över andra, och jag ber Joakim om ursäkt för det.
Ser också nu att Joakim har reviderat sina tidigare klagomål överr SSS:en i A850 och den är inte längre jättedålig utan tydlingen ganska bra, inte hundra som sagt men den fungerar, vad säger du om det nu då Mesch. Förövrigt brukar Joakim säga att hans sambo tar mycket bättre bilder än han själv.
Ber som sagt om ursäkt för att jag reagerade lite för starkt Joakim. //Bengt.