cocuyo
Avslutat medlemskap
Du sa att HTP inte har någon inverkan alls. Nu har ju folk snällt förklarat för dig att så inte är fallet. Om HTP fungerar enligt specifikation låter jag någon annan svara på. Men det var väl inte det du diskuterade först?
I ett nötskal, http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
Skrattretande också att du ifrågasätter Nikons AF på V1 modellen också.
Jag vet inte hur det är med Nikons sensor, men jag vet att Canons HTP är en bluff.
Den fungerade inte när vi provade med EOS 40D. Om Canon har gjort avbön för bluffen i 40D, så kan vi ta upp diskussionen, men fram till dess utgår jag ifrån att eftersom kamerorna saknar medel att utvärdera högdagrar, så finns ingen sådan funktion. Det kan låta hårdnackat, men bluffen är synad en gång, och de måste faktiskt göra avbön innan jag kan ta upp det igen. Det är inte "moving the goalposts!", utan det är att stå kvar vid det ursprungliga argumentet.
De har ljugit om funktionen, och det visar att de inte är att lita på, särskilt som de inte heller har vidgått att funktionen aldrig fanns i 40D.
Det finns ingen utförlig specifikation över HTP, bara ett påstående att det skulle ta vara på högdagrar. Men när man provar funktionen visar det sig att det enda som händer är att siffrorna för ISO ändras från 200 till 2oo. Exponeringen ändras inte.