Alagazam
Avslutat medlemskap
Fast i juridisk mening är det nog skyltat helt enligt konstens alla regler. Nått undantag finns nog till följd av misstag naturligtvis. Men det blir lite intressant ändå att folk blir så engagerade i vad jag som svensson får och inte får fotografera, när det finns så mycket annan övervakning i samhället som iaf jag upplever som mer integritetskränkande.
Så de första man kan konstatera är att det första en sådan här lag kommer innebära är ett undantag för staten och kapitalet. Det finns egentligen bara en förlorare och det är vanliga svensson.
Så juridiskt blir det här lika konstigt som när de pratar om att man ska explicita okej vid samlag för annars är det våldtäkt. Vi ska inte ha lagar som där man ska argumentera för sin oskuld.
/Maverick
Det är möjligt att jag missat något, men jag har i alla fall aldrig förespråkat en lag där man alltid måste ha ett okej. Orsaken till det är enkel: Det är helt omöjligt.
Att det finns saker som engagerar mig mer än det vi diskuterar i den här tråden är det ingen tvekan om. Det gör dock inte att jag kan ha åsikter även i denna fråga. Vad jag tycker om övervakning lämnar jag dock åt sidan i den här diskussionen.