Light Head
Aktiv medlem
Jo det är skillnad, men jag tycker inte det är så stor skillnad. Det allvarligaste är faktiskt att du lyfter på kjolen för att kunna titta/fotografera.
/Maverick
Hmm,, Jag håller inte med om att det är allvarligare med motiveringen:
Om man lite kikar på detta lite "halv-matematiskt" så borde den som ägnar sig åt denna aktivitet utgöra någon sorts typ "medel". Det finns m.a.o. både värre och mindre illasinnade.
Om man dessutom tittar på de som utöver fotografen kan vara intresserade av bilden så är risken att de som verkligen INTE skall ha en sådan bild i sin ägo aktivt letar efter bilden för att använda i sitt perverterade egna syfte.
M.a.o. så förvärras läget då fler kan förfoga över ett foto.
Men jag håller med om att ingen skall få lyfta på kjolen och kika heller, men det kan inte bli samma sak som att fotografera!
Ett foto kan användas på så många fler sätt än ett personligt synintryck.
Man behöver kanske bara dra upp riktlinjer över vad som egentligen kan anses som kränkande??
För i dag så är det upp till varje enskild individ att själv bestämma hur kränkande det är.
Enligt mig så skall INGEN tillåtas att fotografera en annan individ utan dennes medgivande då individen befinner sig i mer privata situationer. T.ex. så borde situationer där man duschar, sover, byter kläder o.s.v. vara platser som direkt skulle kvalificera sig som ytterst tveksamma?
Givetvis är frågan större än så här men jag blir faktiskt lite upprörd när man läser om fotografer som lyfter på en sovande tjejs kjol och fotograferar, och att någon sedan kan hävda att det INTE är kränkande...