Annons

för vems skull?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä...softa till bilden i bildbehandligsprogram går inte för sig..för det första blir det inte lika bra, för det andra så vill jag inte göra något i bildbehandligsprogram som jag kan göra utan.

Det är inget större problem att ta en bild med softfiltret på och sen ett utan softfilteret...om det inte är frågan om actionbilder så klart..men då brukar jag inte använda softfilter (undantag finns).

Calle S skrev:
Dessutom har jag själv svårt att döda mina älsklingar.

De dör inte bara för att de försvinner från fotosidan. Det säger du ju själv lite längre ner t o m.

Jag har bara raderat två bilder på ganska lång tid för att ge plats åt två nya.
Att jag är relativt inaktiv på den fronten kan bero på att jag har ganska livliga bilddiskussioner på jobbet. För en del är FS enda kanalen att prata bild på.

Dumdidum... Ladadi ladada.

Diskussioner irl är bättre än webben. Faktiskt. Även om FS är bra på alla sätt och vis.

Vilken tur att du talar om det för mig, jag som inte pratat med en riktig människa på flera år. Duh :)

/bjanha

Här måste jag ge KIm rätt. Klart sm tusan att man omsätter bilderna i kritikskåpet emellanåt. Av de jag hade med första gången där var fullhängt är det nu ca 15 kvar. T.o.m. bilderna i Hagaalbumet omsätts emellanåt.
Annars är det ju ingen mening att ha bilder för kritik där.
Jag anser att min omsättningshastighet skulle vara högre men det skall finnas tid till hängning och framtagning av nya bilder också.....
arbetet är en tung belastning för de hobbyutövande klasserna (fritt efter O Wilde)
Us

bjanha skrev:
Dumdidum... Ladadi ladada.

/////
Vilken tur att du talar om det för mig, jag som inte pratat med en riktig människa på flera år. Duh :)
Om du upplevde mitt inlägg som sarkastiskt och dumt ber jag om ursäkt, för det var inte meningen.
Men om du är oförskämd av någon annan anledning är det bara att beklaga och jag ignorerar dina inlägg i fortsättningen.
Jag tar inte vad skit som helst från vem som helst.

Sonnaren skrev:
Här måste jag ge KIm rätt. Klart sm tusan att man omsätter bilderna i kritikskåpet emellanåt. Av de jag hade med första gången där var fullhängt är det nu ca 15 kvar. T.o.m. bilderna i Hagaalbumet omsätts emellanåt.
Annars är det ju ingen mening att ha bilder för kritik där.
Jag anser att min omsättningshastighet skulle vara högre men det skall finnas tid till hängning och framtagning av nya bilder också.....
arbetet är en tung belastning för de hobbyutövande klasserna (fritt efter O Wilde)
Us
Sant. Jag ska bättra mig.
Fyyyy på mig:)

Calle S skrev:
Om du upplevde mitt inlägg som sarkastiskt och dumt ber jag om ursäkt, för det var inte meningen.
Men om du är oförskämd av någon annan anledning är det bara att beklaga och jag ignorerar dina inlägg i fortsättningen.
Jag tar inte vad skit som helst från vem som helst.

Du känner inte att du överreagerar nu? Jag skojade lite bara, ser att klockan var närmare halv tre på natten och jag är mäkta schamponerad över att jag fick ihop ord till en någorlunda välformulerad mening, dessutom en välplacerad smiley.
Se så, sluta sura nu. :)

sagan skrev:
Vad är det för mening med att ha bilder upplagda som inte får kommentarer och som inte uppskattas...bara för att reta folk eller?

Nej, nej. Inte retas inte. Men, om man är en fri och självständig konstnär (och levande själ!) med integritet - hur mycket lyssnar man till vad publiken ber om?

Är man inte snarare väldigt intresserad av att höra vad som upplevs dåligt med bilden? (Eftersom man nu ändå stod för den när den lades ut, menar jag.)

fargo skrev:
Nej, nej. Inte retas inte. Men, om man är en fri och självständig konstnär (och levande själ!) med integritet - hur mycket lyssnar man till vad publiken ber om?

De bilderna man visar upp publikt under en längre tid ska väl helst vara bilder som publiken vill titta på...ganska meningslöst annars att visa upp bilder som ingen tittar på.

fargo skrev:
Är man inte snarare väldigt intresserad av att höra vad som upplevs dåligt med bilden? (Eftersom man nu ändå stod för den när den lades ut, menar jag.)

När man fått kritik och den inte uppskattades så tycker jag man lika gärna kan ta bort den..bilder som folk uppskattar och gärna tittar på igen har därimot ett värde att den ligger kvar..så ser jag på det.

Senast ändrad:
Självklart kan en fri själ lyssna på andra.
Om man lägger ut en bild som inte uppskattas kan man ju ta till sig av kommentarerna och inse att de har rätt.

Friheten ligger i att det är jag som bestämmer över min bild, inte att jag struntar i intryck utifrån.

När jag var yngre tyckte en tjej att jag skulle bli mer självständig (läs, mindre mesig). Jag ställde ofta upp och körde till fester, hämtade kompisar som var strandsatta i grannstaden och gick ut i krogkön för att snacka med vakterna så bekanta blev insläppta.
Jag tycker fortfarande att hon inte fattade nått. Så länge jag bestämmer vad som är OK så är jag självständig. Den dagen jag börjar fundera vad som är lämpligt för att andra skall ”tycka om mig” då försvinner självständigheten.

Okidoki. Jag har bara lite svårt att förstå det här med vad "kritik" egentligen betyder i de här sammanhangen. Är det inte snarare så att ni refererar till "utställning med tillhörande popularitetskrav"?

Det finns väl rätt mycket som ryms inom begreppet "konst" som inte tilltalar majoriteten av oss. Därför har jag svårt att se någon som helst koppling mellan popularitet och konst.

Men som sagt: Utställning eller kritik, det är frågan.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto