Annons

för vems skull?

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Varför? finner inget som helst intresse av att fotografera enligt instruktioner...det är som att måla en tavla där färgfälten redan är uppritade..

Kan tänka mig...då ska det vara förbaskat bra betalt i så fall ;)
Sisådärja! Det finns en historia om G B Shaw som hade lady XXYY till bordet vid en finare middag.
George B S :"Kan ni tänka er att tillbringa natten med mig om ni fick 2 miljoner £?"
Lady XXYY:"En egendomlig fråga....men .....jaa, det skulle jag nog".
George B S :" För 2 £?"
Lady XXYY:" Vet hut! Vem tror ni att jag är?"
George B S :" Det, lady XXYY vet jag redan, nu förhandlar vi om priset!"
Vad fick mig att änka på den historien???
Us

PeterLj skrev:
Har man bra självkänsla behöver man inte söka bekräftelse på vem man är utan endast på vad man gör. Blev det bättre så?

jodå, jag begrep detta. men du skrev "mindre bra"
och jag undrade lite vad du menade med det? jag tolkade det som att då fotar man av "fel anledning"?

Sonnaren skrev:
Sisådärja! Det finns en historia om G B Shaw som hade lady XXYY till bordet vid en finare middag.
George B S :"Kan ni tänka er att tillbringa natten med mig om ni fick 2 miljoner £?"
Lady XXYY:"En egendomlig fråga....men .....jaa, det skulle jag nog".
George B S :" För 2 £?"
Lady XXYY:" Vet hut! Vem tror ni att jag är?"
George B S :" Det, lady XXYY vet jag redan, nu förhandlar vi om priset!"
Vad fick mig att änka på den historien???
Us

Japp..jag erkänner..jag skulle överväga fotografera enligt instruktioner om lönen var tillräckligt hög...men nog 17 skulle det bära imot..det är troligen rent hypotetiskt dock.

Senast ändrad:
Re: Re: Re: för vems skull?

sagan skrev:
Absolut inte..då säljer du din själ..fotografering är konst..fotograferar du för att behaga massan så blir det hötorgskonst av det...lättsåld smörja.
Men jag minns att du tog bort ett porträtt från FS du inte fick så bra kritik på, av mig bland annat.
Varför det?

Jag förstår inte frågan riktigt..jag har tagit bort 100-tals bilder eftersom kvoten är begränsad..vad menar du?

sagan skrev:
Jag förstår inte frågan riktigt..jag har tagit bort 100-tals bilder eftersom kvoten är begränsad..vad menar du?
Nja...tanken bara slog mig. Du laddade upp ett porträtt, jag kommenterade den och tyckte inte den var så bra (men jag hoppas kritiken var konstruktiv!) och det kom ett par andra kommentarer som inte var så positiva heller. Tror du hade softat ganska mycket, jag minns inte rikigt. Men bilden försvann efter typ ett par timmar.
Jag fick intrycket av att du tog bort den för att den inte föll oss på läppen, vilket är helt ok att du gör.
Men jag kanske upplevde det fel?

Jag tog bort den och ett gäng andra "annabilder" för att kunna lägga upp fler bilder på Anna, kommer ihåg vilken du menar.

Javisst, jag tar bort bilder som inte uppskattas..är väl inget mening med att visa upp bilder som inte uppskattas.

Jag hann få bra kritik på den så det räckte med det, men hade jag inte haft ett gäng bilder till som jag ville ha kritik på samtidigt, så hade den legat kvar tills jag hade nya bilder jag ville lägga upp.

Jag anser inte att skickliga fotografer och konstnärer på fotosidan tillhör den stora massan.

Att jag ofta får massa negativ kritik för mina softfilterbilder har inte fått mig att sluta med att fotografera med softfilter heller...jag tänker fortsätta med det för att jag gillar det..oavsätt vad folk i allmänhet tycker om softfilterbilder.

Senast ändrad:
Calle S skrev:
Nja...tanken bara slog mig. Du laddade upp ett porträtt, jag kommenterade den och tyckte inte den var så bra (men jag hoppas kritiken var konstruktiv!) och det kom ett par andra kommentarer som inte var så positiva heller. Tror du hade softat ganska mycket, jag minns inte rikigt. Men bilden försvann efter typ ett par timmar.
Jag fick intrycket av att du tog bort den för att den inte föll oss på läppen, vilket är helt ok att du gör.
Men jag kanske upplevde det fel?

Eh? Det är ju precis det funktionen Kritikbilder är till för; att se hur en bild fungerar i andras ögon, intresse osv.
Vad anser du är syftet med den avdelningen??

sagan skrev:
Jag anser inte att skickliga fotografer och konstnärer på fotosidan tillhör den stora massan.

Att jag får ofta får massa kritik för mina softfilterbilder har inte fått mig att sluta med att fotografera med softfilter heller.
Och det ska du absolut inte sluta med om du gillar det!

bjanha skrev:
Eh? Det är ju precis det funktionen Kritikbilder är till för; att se hur en bild fungerar i andras ögon, intresse osv.
Vad är annars syftet med den avdelningen??
Mitt intryck var att den försvann väldigt fort. Kunde kanske ha gett den mer tid än ett par timmar.
Dessutom har jag själv svårt att döda mina älsklingar. Jag har bara raderat två bilder på ganska lång tid för att ge plats åt två nya.
Att jag är relativt inaktiv på den fronten kan bero på att jag har ganska livliga bilddiskussioner på jobbet. För en del är FS enda kanalen att prata bild på.

Diskussioner irl är bättre än webben. Faktiskt. Även om FS är bra på alla sätt och vis.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto