johanlundahl skrev:
Menar du att tjejjor får skylla sig själva för att tex: ha lägre lön och status, man ska alltså inte skylla på männen att de våldtar och misshandlar. Ett rätt hemskt resonemang att det är kvinnligt att hålla käft? Varför hyllar nakenfotografer ett sådant resonemang?
Är du verkligen en kvinna Ewfa? I sådanna fall är du en usel representant för kvinnosläktet.
Jag är ledsen att jag är sen med svaret. Min uppkoppling var inte vad den borde vara igårkväll.
Att tolka mitt inlägg på det viset är att läsa flera stycken mellan raderna. Du har dessutom skrivit att "nakenfotograferna" hyllar mitt resonemang, när det verkar vara dom enda som läser mitt inlägg utan att tolka in strunt i det. Det säger mer om ditt resonemang än mitt förmodade.
Detta är inte första gången jag försvarar mig som individ, fast jag hela tiden ses som 50% av befolkningen. Jag är INTE 50% av befolkningen, jag är jag.
Om JAG vill fläka upp mig på en mittsida i en porrtidning, så kan jag bara skämma ut mig själv, som individ, inte 50% av befolkningen.
Precis som jag ser era inlägg som individuella, tack och lov.
Jag anser att 100% av svenska befolkningen ska ha samma lön för samma arbete. Ingen av befolkningen ska skylla sig själv om de blir våldtagna eller misshandlade, varken män eller kvinnor.
Varför glöms de våldtagna männen i debatten?
Men glöm för guds skull inte individen. Jag tycker att Åsa givietvis har rätt i att precis som jag säga sin åsikt om förtryck och nedvärdering. Men skyll det inte på männen. Jag anser att kvinnans största brist är att skylla på andra istället för att ta tag i saken. Då menar jag givetvis inte brott, som våldtäkt och misshandel.
Det som jag ständigt retar mig på är att de med starka åsikter om kvinnans förtryck i stort säger att det gäller alla kvinnor.
Generallisering är fel. En kvinna som står på alla fyra kan antingen rensa landet eller bli utsatt för tortyr. En ställning kan inte vara förnedrande i sig, utan måste ha miljö.
En kvinna som står på alla fyra med en man stående med piska bakom, kan vara förnedrande om man inte själv kan se annat i bilden. En kvinna som blivit misshandlad ser givetvis bilden på ett sätt, medan jag som aldrig blivit misshandlad ser bilden som en kul sexlek.
Jag ber er INTE glömma vad Åsa sagt jag ber er höra MIG också. Vill jag tycka om den bilden så har jag rätt till det, utan att höra att jag är en tyrann eller inte vill kvinnans bästa.