Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
För ljus bild
- Trådstartare larsol
- Start datum
Henrik:Andersson
Aktiv medlem
Jag har själv Nikon D7200 som jag som standard alltid exponeringskompenserar med - 1/3 steg. Nikon D3400 ska gå att exponeringskompensera +/- 5 steg. Testa det när du inte använder live view. Börja med -1/3 steg och se vad som händer. Det står om det på sidan 67 i manualen.
Bilagor
Erik Schalin
Aktiv medlem
hur är ljusmätningen ställd?
AWid
Aktiv medlem
"Men inte i livevisning" skriver du. Menar du att bilderna ser bra ut på kamerans bildskärm efter exponering men för ljusa när du tagit in dom i datorn? I så fall kan det ju vara så enkelt att din datorskärm är alldeles för ljust inställd. Dra i så fall ner ljusstyrkan på skärmen. (Kanske bara slår in öppna dörrarJag har nyss köpt en begagnad D3400 som tar alldeles för ljusa bilder men inte i livevisning, då blir bilderna OK. Har provat med att återställa allt men ingen förbättring.
Aktiv medlem
Enligt Nikon kan exponeringen variera beroende på om man mäter via live view eller sökaren. Men att behöva kompensera -4 steg låter väldigt mycket.
Aktiv medlem
På Google hittar man många frågor om skillnaden i exponering mellan live-view och sökare. Jag visste inte förrän nu att det var skillnad i mätresultat eftersom jag i stort sett aldrig använder live-view.
D850 Differences in results between viewfinder and live view - Nikon DX DSLRs
D850 Differences in results between viewfinder and live view - posted in Nikon DX DSLRs: I acquired recently a D850. A great camera. One of my test was to take a picture in Speed priority mode, Auto ISO. Using a Nikkor 24-70mm F2.8 Setting for Speed 1/160 with F2.8 aperture. When taking this...
www.nikonforums.com
Nikon | Imaging Products | DSLR Camera Basics | Metering (Viewfinder Photography)
The look of a photograph is affected by a variety of factors, including exposure, shutter speed, aperture, ISO sensitivity, autofocus, white balance, metering, lens, and flash. This guide gives beginners a grasp of the basics with easy-to-understand explanations of the features and design of...
imaging.nikon.com
Nikon | Imaging Products | DSLR Camera Basics | Metering (Live View Photography)
The look of a photograph is affected by a variety of factors, including exposure, shutter speed, aperture, ISO sensitivity, autofocus, white balance, metering, lens, and flash. This guide gives beginners a grasp of the basics with easy-to-understand explanations of the features and design of...
imaging.nikon.com
Senast ändrad:
Aktiv medlem
Hoppas du fått hjälp av svaren, och att kameran fungerar!