Annons

För krånlig väg till att lägga upp en ny bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
När jag lägger in en ny bild så går jag via "Din sida", "Dina album" och där går jag in på önskat album och kör "lägg till bild". Visst, det funkar men vägen är int självklar. Varför inte en "lägg till en ny bild" direkt under "Din sida" och att man där sen får välja i vilket album och vilken ev. pool man vill lägga den i?

För att inte bara komma med negativa kommentarer (som dock bör atas som goda förslag) så tycker jag att fotosidan är en kanonsida..men det tycker ju vi alla. Har gett mig massor! =)

Ang steg 1 - att välja "Lägg till" och sedan välja album så ser jag inte hur det sparar ett enda musklick? Du väljer nu album och sedan Lägg till bild; 2 klick alltså.

I ditt exempel väljer man Lägg till bild och väljer sedan album, det ger faktiskt 3 klick då du skall ta upp albummenyn och sedan välja ett?

Ang pool så är jag dock med om att man skulle spara några extra klick; skall fundra på det.

Christer, jag tror inte att det är antalet klick han har reagerat på utan mer att det inte känns alldeles självklart att gå just den vägen när man är ny. Man tittar i sin lilla meny och letar efter någonstans att lägga till ny bild men det finns inget sådant alternativ. Istället får man leta sig fram till albumen först, det kan nog vara lite förvirrande.

Men vi som varit medlemmar ett tag och fått kläm på det där vill nog inte ha fler klick... :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto