Återigen en tråd jag bara inte kan begripa öht. Det värsta är att trådar som denna tar fram det absolut värsta inom mig. Jag blir bara så förbannad. Borde helt ignorera dessa trådar, jag vet. Men va fan, ibland måste man bara få spy galla.
Denna tråd kan bara få fram två olika svar, men innan vi kommer dit så måste jag få fråga, vad var egentligen poängen med tråden?
Du skriver att det är:
"För bra för att vara sant? eller..."
"Verkar onekligen vara ett fynd. Men är det för bra för att vara sant, så är det oftast inte sant."
Du har alltså redan konstaterat att det verkar skumt, varför då inte bara låta saken vara och gå vidare? Om det öht väcker en viss osäkerhet, varför i hela friden starta en tråd? Vad vill du uppnå?
Svaret på den frågan kan jag svara på och det återkopplar till frågan i början på mitt inlägg, Du kan bara få två olika svar i frågan, dock med olika formuleringar.
1. Ja,det är troligtvis något skumt (vilket du redan konstaterat)
2. Nej, Säljaren är helt seriös, det är bara billigt för säljaren har en superkontakt på fabriken (mindre troligt svar)
Så då kan man ju återigen fråga sig varför du frågade eftersom du redan har onda aningar. Är du så naiv så du verkligen vill ha en som klapapr dig i ryggen och säger att "ja köp du kameran, betala tom i förskott, det är ett kalas klipp och det är inga problem alls med säljaren"
Jag sitter och dammsuger Blocket dagligen och andra sidor eftersom jag är på jakt efter lite olika saker, vissa riktigt dyra. Hur många olika skumma säljare tror du inte jag stöter på dagligen? Inte startar jag massa olika trådar i olika forum för varje sak jag vill ha men som verkar lite skumma.
jag ber verkligen om ursäkt för min ton och mitt nästan personliga påhopp, men ibland måste man vara jävligt elak för att folk skall förstå hur dom själva tänker!