Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förändra!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hawaiii

Aktiv medlem
Här är ännu en bild att leka med! Skriv gärna vad ni har gjort med den, självklart är det frivilligt. En bra kock kanske inte delar ut sina recept...
 

Bilagor

  • porträtt.jpg
    porträtt.jpg
    40.3 KB · Visningar: 601
Oj, insåg just mitt misstag! Jag har ingen länk till en större bild... Jaja, det blir mest en experimentomgång då.
 
har bara lekt lite.
fråga gärna om specifika saker om du undrar.
det blev lite mycket olika grejs..
 

Bilagor

  • oma.jpg
    oma.jpg
    14.7 KB · Visningar: 567
Om någon behöver en större bild kommer det snart upp en länk, dock inte på exakt samma bild.
 
Och jag som trodde jag skulle hinna först....:)

Lite plastig blev den pga NI och det lilla formatet.

Vad har jag mer gjort?
Allt!

mvh
 

Bilagor

  • suss-233_filtered-klar.jpg
    suss-233_filtered-klar.jpg
    44.8 KB · Visningar: 550
Tjusigt Christel! Förändrign nummer 2 älskar jag! Vilken "första-metod" använder du för att förändra färgerna i PS? Jag tycker det är den svåraste delen. Att tex få en färg till sepia, och likn.
 
Hawaiii skrev:
Tjusigt Christel! Förändrign nummer 2 älskar jag! Vilken "första-metod" använder du för att förändra färgerna i PS? Jag tycker det är den svåraste delen. Att tex få en färg till sepia, och likn.
tack! :eek:D
jag brukar först göra bilden s/v med blanda-kanaler.
sen sepiatonar jag med nyans/mättnad där jag klickar i färga och sen letar upp en lagom rödgul färg och drar ner mättnaden.
bild två har jag kolorerat, dvs målat på färg "för hand" efter att ha gjort den s/v.
 
Tackar tackar för alla förslag! Det är väldigt inpirerande och kul att få se så mycket olika ideer! Jag har ju insett att jag behöver läsa på lite om funktionerna i PS.
 
Ett litet försök...

Ville ha lite mer färg....*S*
 

Bilagor

  • forumlek11.jpg
    forumlek11.jpg
    45.1 KB · Visningar: 282
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.