Annons

Får ni missnöjda kunder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Ni som jobbar som fotografer, borde väl hända att ni får kunder som inte när nöjda med resultater, trots att ni själva är nöjda.

Hur ofta händer det, och hur agerar ni?

/Jocce

Oftast beror missnöjet av att dom inte är nöjda med sitt utseende i grundutförandet.
När det sedan inte blir underverk med bilderna så blir dom missnöjda.

Kan även hända att föräldrar till mycket oskrattiga barn blir missnöjda när deras oskrattiga barn är oskrattigt även på bild...
Hur mycket man än försökt göra dem skrattiga...

Har haft en missnöjd kund bara - föräldrarna till två små flickor. Jag själv är nöjd med flera av bilderna men föräldrarna tyckte inte att det fanns en enda de ville ha förstoring på.
De fick rabatt och bilderna på CD, de var inte intresserade av att plåta om.

Vi skulle plåta i hemmiljö och när jag kom dit så hade de grävt upp hela tomten och inne var det väldigt stökigt. Den minsta flickan låg och sov och den stora flickan var inte på topphumör. Vad gör man då som fotograf? Inte f-n kan man trolla heller.
Det finns helt klart lättare jobb än att plåta barn men man lär sig alltid något nytt. :eek:)

//
Nina

"Shit happens" för alla yrkesfotografer

Jocce skrev:
Ni som jobbar som fotografer, borde väl hända att ni får kunder som inte när nöjda med resultater, trots att ni själva är nöjda.

Hur ofta händer det, och hur agerar ni?

/Jocce