Makten
Aktiv medlem
Varför är det bra att skydda identiter så att man inte kan gripa och utvisa brottslingar?Detta kände jag inte till. Men det är väl bra i så fall. För att skydda barn till asylsökande som har skyddad identitet. Ser i så fall inget problem med det. Det som är tråkigt är din ganska hetsiga framtoning. För den politiska debatten och ditt missnöje mot invandrare någon annanstans än i ett fotoforum.
Som sagt måste man ju kunna kompromissa. Det har funkat bra i de flesta sammanhang innan allt blev så extremt skitnödigt politiskt korrekt, där man överallt kan hitta nån som blir kränkt. Det är klart att det finns vissa som har reella skäl, men det behöver ju inte gå ut över alla andra, eller hur?Dels för att det långt ifrån alltid är "ett litet fåtal nejsägare".
Och omvänt: Varför skall man vara skyldig att ställa upp som motiv bara för att en annan klick har ett tvångsmässigt beroende av att publicera bilder på allt de gör och upplever på diverse webbtjänster? Om vi nu resonerar om att drabbas vad diverse minoriteter har för sig.
Många skolor har försökt med uppmaningar av typen "visa hänsyn", "använd inte blixt" med mera men det har tyvärr sällan någon större effekt. Då blir det storsläggan med förbud istället. Oerhört trist, men eftersom många just har attityden "jag har minsann rätt att ta och publicera vilka bilder jag vill" så slutar det på det sättet.
Det underliga är ju att vår rättighet att ta bilder ibland tolkas som det fanns en skyldighet att ställa upp på andras bilder. Många vägrar respektera att en del människro helt enkelt inte trivs med att vara med på andras bilder vilket jag tycker är ganska anmärkningsvärt. Faran med den attityden och den respektlösheten den bygger på är ju att den kommer att leda just till fler och fler fotoförbud ...
Läste du artiklarna jag länkade till? Vad tror du själv att alla dessa förbud beror på? De sammanfaller ju fint med pepparkaksförbud och annat som hör saken till.Vad har du för belägg på att det är just illegala immigranter som har skyddade personuppgifter?? Källa tack! Tycker det är kanon att det är fotoförbud på förskolor!
Konstigt att folk fortfarande inte fattar.