Annons

Fågelidentifikation

Vanlig ormvråk?

Denna är också från södra Öland. Stjärtfjädrarna ser onekligen misshandlade ut men det är väl en vanlig ormvråk?
 

Bilagor

  • DSC_0118_vråk.jpg
    DSC_0118_vråk.jpg
    8.3 KB · Visningar: 226
Tack, jag håller med... :)

Nu har jag för övrigt påbörjat ett litet projekt, jag ska försöka lista i vilken ordning jag har fotograferat de fåglar jag har på bild. Det är himla kul att gå igenom sina gamla bilder (fyra år sedan jag började med det här trevliga fotograferandet) och en en del har jag fotograferat utan att veta om det. Den här måsiga fågeln exempelvis, som jag inte riktigt får rätt på vad det är. Först gråtrut, men ändå inte, eller nåt, eller troligen...? :)

Bilden är tagen i Lomma i maj, om det kan vara någon ledning...
Svårt från bilden. Skulle nog kunna vara en kaspisk men det kan nog likväl vara en gråtrut. Tror inte man kan komma hela vägen med den här bilden tyvärr.

Mvh/ Ola
 
...två stycken sommarbilder från Skåne. En piplärka som inte ser ut som de ängspiplärkor jag brukar se, och sedan två bilder på en väldigt gulbent sångare med mycket jämnmörk rygg...

Tack på förhand igen! Jag hoppas även bilderna en bit upp kan bedömas av någon hugad spekulant!
Ser nog ändå bäst ut för ängspip för mig. Den andre är en kärr- eller rörsångare. Svårt från bilderna men de gulaktiga benen skulle kanske peka mer mot kärr.

Nåväl! :)

Mvh/ Ola
 
"Fågelexperten" trodde detta var en ung Havsörn när vi stötte på den men jag tror mer att det är en ormvråk.

Är det någon av oss som har rätt?
 

Bilagor

  • ormvråk_FS2.jpg
    ormvråk_FS2.jpg
    7.2 KB · Visningar: 252
Kalifornien fåglar

Jag har två fåglar fotograferade i Kalifornien, som jag undrar vad det kan vara.

/Göran
 

Bilagor

  • IMGP8284-Edit.jpg
    IMGP8284-Edit.jpg
    44.1 KB · Visningar: 204
  • IMGP8319-Edit.jpg
    IMGP8319-Edit.jpg
    67 KB · Visningar: 202
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.