Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelfotografering Sony a9ii
- Trådstartare plenty1
- Start datum
brutusostling
Aktiv medlem
Hej Jens, jag skrev i diskussionen om "Vilken Sony fullformatare ..." om min upplevelse av Sony A1 och fåglar. Outstanding när det gäller actionfoto med fåglar. A9II är bra men naturligtvis inte lika bra, men bra. Jag har köpt min A1 på leasing, det är inget man hostar upp på en gång. På min facebooksida har jag skrivit mer. Tyvärr känns det märkligt för en canonfotograf sedan mer än tjugo år, men jag kapitulerar inför A1. Canonutrustningen är nu reservkamera. Mvh. Brutus
plenty1
Aktiv medlem
Hej. Tack för ditt svar. I ditt senaste nyhetsbrev skrev du lite om Sony a1 och det var där mina funderingar startade på att byta kamera för just fågelfotografering.Hej Jens, jag skrev i diskussionen om "Vilken Sony fullformatare ..." om min upplevelse av Sony A1 och fåglar. Outstanding när det gäller actionfoto med fåglar. A9II är bra men naturligtvis inte lika bra, men bra. Jag har köpt min A1 på leasing, det är inget man hostar upp på en gång. På min facebooksida har jag skrivit mer. Tyvärr känns det märkligt för en canonfotograf sedan mer än tjugo år, men jag kapitulerar inför A1. Canonutrustningen är nu reservkamera. Mvh. Brutus
Bengf
Aktiv medlem
Om man ger sig på en sumering av hittills gjorda tester med A1 kontra A9II så lär största skillnaden vara att A1 är bättre på att hålla kvar på följande motiv som utsätts för störningar och olika hinder som kommer i vägen för motivet man följer, A1 som är senaste och i annan prisklass har nog snabbare motor då den klarar att skyffla bilder 30bps ( med rätta objektivet ) trots dubbla pixelmängden.
A9II har annars hittills fått runt en 6 st FW som förbättrat autofokusen rätts så bra enligt Martin Agfors. Ögonfokus på människor är mycket bra även med A7RIV och ( A9II efter uppdateringar )- Canons R5 lär vara extra bra på att låsa på små fågelögon på avstånd medans Sonys är en aning vassare på mänskliga ögon som dom var tidiga med och som trimmats över tid.
A9II har annars hittills fått runt en 6 st FW som förbättrat autofokusen rätts så bra enligt Martin Agfors. Ögonfokus på människor är mycket bra även med A7RIV och ( A9II efter uppdateringar )- Canons R5 lär vara extra bra på att låsa på små fågelögon på avstånd medans Sonys är en aning vassare på mänskliga ögon som dom var tidiga med och som trimmats över tid.
pdahlen
Aktiv medlem
Med tanke på alla dina canonobjektiv så undrar man hur R5 är i jämförelse med A1, är det något du har testat?Hej Jens, jag skrev i diskussionen om "Vilken Sony fullformatare ..." om min upplevelse av Sony A1 och fåglar. Outstanding när det gäller actionfoto med fåglar. A9II är bra men naturligtvis inte lika bra, men bra. Jag har köpt min A1 på leasing, det är inget man hostar upp på en gång. På min facebooksida har jag skrivit mer. Tyvärr känns det märkligt för en canonfotograf sedan mer än tjugo år, men jag kapitulerar inför A1. Canonutrustningen är nu reservkamera. Mvh. Brutus