Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Få färgerna att blanda sig/ flyta ihop?
- Trådstartare mrpimmy
- Start datum
Shabbadang
Aktiv medlem
Hej.
Jag håller på med en bild där jag vill att horisonten ska flyta samman med land. Så där som om man håller på med vattenfärg (fysisk alltså) och lägger till vatten. Finns det inte något enkelt sätt för detta?
CS 6
Det finns väl ett filter som heter watercolour? Annars ta in bilden i Corel Painter och gå loss.
mrpimmy
Aktiv medlem
Det finns väl ett filter som heter watercolour? Annars ta in bilden i Corel Painter och gå loss.
Hm, filter, inte tänkt på. Tack. Corel Painter, vart hittar jag det?
Shabbadang
Aktiv medlem
Ok. Watercolor gör ju så att det blir penseldrag, inget som gör så att färgerna flyger ihop. Corel painter är ju ett program som gör liknande sak.
Med Painter kan du måla vått i vått. Då flyter det ihop på det sätt du önskar. Painter Classic brukar buntas med ritplattor av olika slag och du kan säkert ladda ner det någonstans nästan lagligt eftersom den är gammal. Den nyaste versionen av Painter heter 12 och det finns en lättversion som heter Painter Light: http://www.corel.com/corel/product/...067&segid=8700076&storeKey=se&languageCode=en och som itne kostar så mycket.