Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få färgerna att blanda sig/ flyta ihop?

Produkter
(logga in för att koppla)

mrpimmy

Aktiv medlem
Hej.

Jag håller på med en bild där jag vill att horisonten ska flyta samman med land. Så där som om man håller på med vattenfärg (fysisk alltså) och lägger till vatten. Finns det inte något enkelt sätt för detta?

CS 6

Hej.

Jag håller på med en bild där jag vill att horisonten ska flyta samman med land. Så där som om man håller på med vattenfärg (fysisk alltså) och lägger till vatten. Finns det inte något enkelt sätt för detta?

CS 6

Det finns väl ett filter som heter watercolour? Annars ta in bilden i Corel Painter och gå loss.

Nu kom jag på att jag kan ju dra kopiera en bit av tex himlen och sedan dra ner det över land.

Men finns det något annat sätt, har tänkt på detta ofta. Något verktyg jag missat, eller snabbare sätt?

Ok. Watercolor gör ju så att det blir penseldrag, inget som gör så att färgerna flyger ihop. Corel painter är ju ett program som gör liknande sak.

Ok. Watercolor gör ju så att det blir penseldrag, inget som gör så att färgerna flyger ihop. Corel painter är ju ett program som gör liknande sak.

Med Painter kan du måla vått i vått. Då flyter det ihop på det sätt du önskar. Painter Classic brukar buntas med ritplattor av olika slag och du kan säkert ladda ner det någonstans nästan lagligt eftersom den är gammal. Den nyaste versionen av Painter heter 12 och det finns en lättversion som heter Painter Light: http://www.corel.com/corel/product/...067&segid=8700076&storeKey=se&languageCode=en och som itne kostar så mycket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar