Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgskrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

tonykollberg

Aktiv medlem
En vild fråga ut i etern.

Är ute efter en enkel färgskrivare för enklare utskrifter av färgbilder på fotopapper.

Någon som har något bra tips & råd?

Skrivare i 3000 - 4000 kr klassen.

Har noll koll på färgskrivare.
=o

Jag rekommenderar EPSON, www.epson.se
Själv har jag en Epson Stylus PHOTO 925 som jag inte haft några prolem med. Nyare modeller har jag inte hat tillfälle att testa.

// Peppe

Om du har tänkt lägga ut 3 - 4000 kronor på en skrivare så rekommenderar jag att du köper en Epson Stylus Photo 1290, då får du möjlighet att skriva ut i A3+ format, kant till kant.

Ett annat alternativ kan ju vara Canons skrivare både i A4 och A3 format, de har visat sig vara bäst i test i Microdatorns tester.

Vad som också kan vara värt att tänka på är att köpa en skrivare som har separata patroner för färger, om du skriver ut mycket i samma nyanser så kan en flerfärgs patron ta slut fast det finns någon färg kvar i patronen. Om du sen har USB2 på datorn så skall du givetvis titta efter en skrivare med stöd för USB2.

För att behålla skrivaren funktionsduglig så rekommenderar jag dig att skriva ut något minst en gång i veckan, det räcker att göra en färg draft utskrift.

/ Jerker som har både en Epson 950 och en Epson 1290.

ANNONS