Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Färgbild till svartvit
- Trådstartare Joackim
- Start datum
henrik.e
Aktiv medlem
Jag brukar alltid använda mig av Channel Mixer (eller Blanda kanaler som det heter på svenska). Finns i menyn Image/Adjust/Channel Mixer, eller (ännu hellre) i Layer/New Adjustment Layer/Channel Mixer i Photoshop 6. Kryssa i rutan Monochrome och sedan är det bara att experimentera med olika kombinationer av Red, Green eller Blue. Vad du i princip gör är att efterlikna ett färgfilter framför objektivet när du fotograferar med vanlig svartvit film. Se till att summan av de tre färgkanalerna är cirka 100% och var observant på bruset! Det kan öka rejält om du drar på med mycket rött eller blått.
henrik.e
Aktiv medlem
Kom att tänka på ett annat sätt som också brukar bli bra och som är enklare. Välj Image/Mode/Lab Color. I Channels-paletten tar du sedan bort alla kanaler utom Lightness genom att dra dem till papperskorgen. Konvertera sedan till gråskala: Image/Mode/Grayscale. Jag tror att bruset blir lägre här också eftersom det mesta bruset finns i de färgkanaler du slänger bort.
Re: Den som finner måste söka !!!!!
Hur menar du? Var köper du normalt sett din programvara? Det finns på nästan alla ställen som saluför datormjukvara.kermodei skrev:
var hittar man/laddar ner PS Elements ?