ANNONS
Annons

Färga blixtljuset, alternativa metoder

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Finns det något bra billigt filter för att färga blixljuset? Till en plåtning på tisdag skulle jag behöva det, men jag vill inte köpa något märkesspecifikt, utan någonting mer allround...

Borde väl gå att använda vilken färgad plast som helst (om du inte är ute efter en specifik färgtemperatur), jag skulle kolla vad som finns på bokhandeln t.ex.

frågan är hur plasten klarar värmen, dels från inställningsljuset, dels från själva blixten.

Glömde att säga att det är till studioblixt det är tänkt.

Aha, det var en annan femma. Företag som säljer scenutrustning kanske har större värmetåliga filter till strålkastare för en rimlig summa?

kjell & compani har färgfilter till deras miniscenstrålkastare som jag har använt till blixt om jag nu lyckades att bifoga bör det vara en bild på en elbas där jag använt två blixtar med rött respektive gul eller oranget filter svart bakgrund så kan vara svårt att se, se det som en test från min sida.

Filterna levereras i en sats med 8 färger som man får klippa till formatet så det passar

22366 Filterset till Spotlight - Mix
250x250 mm / 8 färger 79,00
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=22366&path=5990000,6000000

åsså den förb.........ade bilden.
hoppas att det fungerar nu

Bilagor

• img_5385-fargad.jpg
    img_5385-fargad.jpg
    51.6 KB · Visningar: 345
Kan du på nåt sätt spänna upp en ballong framför kanske?

Såhär bli effekten av ballong på en 580 ;)

Bilagor

• ballong.jpg
    ballong.jpg
    7 KB · Visningar: 330
Annars har nog yfo på Brännkyrkogatan filter. Jag köpte nd-filter per meter där. Bredden var 120 cm har jag för mig. De har säkert färgade också.

Observer att de stänger redan 17:00.

/Johan

dom har altså på rulle?

För jag ska använda på Interfit-blixtar, men vill inte köpa specifika hållare för interfit, utan tänkte pyssla ihop nåt själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar