Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extra kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

dahlgren

Aktiv medlem
Jag undrar lite över vilka som har köpt en liten och smidig kamera som komplement till systemkameran för att alltid kunna ha en kamera med sig. Hur har det påverkat motivationen att ta med sig den stora tunga kameran? Tas den med oftare för att man vet att reultatet blir bättre eller får den stanna hemma av bekvämligts skäl?

Har en D100 och skaffade en Ixus 500 som back-up/leksak. Känns mer kreativt att använda Ixusen eftersom den aldrig är besvärlig och har nästan blivit min "förstakamera".

Begränsningen i manuella möjligheter ser jag bara som en rolig utmaning. Vet man hur en kamera fungerar, så hittar man vägar att nå rätt resultat.

Jo, jag har blivit lite bekvämare, men har bestämt mig för att släpa på D100 och stativ i Paris nästa vecka åtminstone ett par kvällar...men jag misstänker att Ixusen kommer att ge mig bättre/intressantare bilder ändå...

barret skrev:
Har en D100 och skaffade en Ixus 500 som back-up/leksak. Känns mer kreativt att använda Ixusen eftersom den aldrig är besvärlig och har nästan blivit min "förstakamera".

Begränsningen i manuella möjligheter ser jag bara som en rolig utmaning. Vet man hur en kamera fungerar, så hittar man vägar att nå rätt resultat.

Jo, jag har blivit lite bekvämare, men har bestämt mig för att släpa på D100 och stativ i Paris nästa vecka åtminstone ett par kvällar...men jag misstänker att Ixusen kommer att ge mig bättre/intressantare bilder ändå...

Ixusen är fantastisk! Skippade systemkameran helt den här sommaren (Nikon F4 alt D1X), eftersom den är tung och bökig att ha i ryggsäcken, speciellt om man vill ha med sig lite roliga gluggar. Ixusen har (nästan) allt jag behöver.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar