Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Externblixt nödvändigt på mingelbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

ELKONGO

Medlem
Undrar lite om hur pass viktig en externblixt är när man fotar mingelbilder? Har en Canon 400d och kommer köra med Canon 17-85/4-5,6 IS USM.. Det är ju inte det ljusstarkaste objektivet! Kan ju vara jobbigt att jobba med den inbyggda blixten när den inte hittar fokus. Kommer jag kunna producera bra bilder utan en externblixt? Har sökt lite i forumet men många inlägg var så gamla, så skulle vara skönt med en liten uppdatering. Det är förövrigt mitt första mingelfotografuppdrag. Ge gärna andra nödvändiga tips!
 
Hej Markus!
Jag skulle säga att det är omöjligt att få bra vimmelbilder utan en extern blixt! Har själv jobbat som vimmelfotograf i två år, testat ta typ två bilder utan den externa blixten, skillnaden blir total.

Sen om fokuseringshjälpen nyttjar blixten, så kommer det inte vara roligt att bli fotograferad utav dig, o folk kommer tro att bilden är tagen när det börjar blixtra, o sen inte visa mer intresse för din kamera..

Har du några frågor är det bara att dra iväg ett mail...

/Tobias
www.tobiasguldstrand.com
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.