Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Externa hårddiskar
- Trådstartare PerLars
- Start datum
hlse
Aktiv medlem
Hej!
Om jag har flera externa hårddiskar kan jag koppla en till datorn med USB och sedan koppla samman den med de övriga via USB. Det krävs kanske något som jag inte förstår.
/Per
Skaffa en USB-hubb att koppla ihop det.
reflux
Aktiv medlem
Hej!
Om jag har flera externa hårddiskar kan jag koppla en till datorn med USB och sedan koppla samman den med de övriga via USB. Det krävs kanske något som jag inte förstår.
/Per
Nej, du kan inte seriekoppla USB-hårdiskar. Varje disk behöver en egen USB-port i datorn. Som föreslaget kan du alternativt köpa en USB-hub som omvandlar en USB-port till flera portar men tänk på att prestandan blir kraftigt lidande om du försöker använda flera diskar samtidigt.
stellankarlgren
Ny medlem
Linksys
Linksys har en USB hub (dom kategoriserar den som en NAS) som du kopplar in i din router.
Mjukvara från Cisco som har tagit över Linksys.
Körde själv denna innan jag skaffade en riktig NAS. Fungerar klockrent. Plats för två USB diskar och ett mem stick. Mjukvara som tillåter att dela upp utrymmet i olika användarkonton och även extern åtkomst. Länk till tillverkaren
Finns på datorbutiken
Linksys har en USB hub (dom kategoriserar den som en NAS) som du kopplar in i din router.
Mjukvara från Cisco som har tagit över Linksys.
Körde själv denna innan jag skaffade en riktig NAS. Fungerar klockrent. Plats för två USB diskar och ett mem stick. Mjukvara som tillåter att dela upp utrymmet i olika användarkonton och även extern åtkomst. Länk till tillverkaren
Finns på datorbutiken
Senast ändrad:
bildsten
Aktiv medlem
Hej!
/Per
Och jag kanske inte förstår problemet rätt, men det enklaste om du har en desktop torde väl vara att köpa ett usb-kort till och stoppa in i datorn om det finns plats. Då får du ju minst två portar till för ca 200 kr. Jag har sådana på mina datorer och även den äldsta, 10 år gamla med ett usb 2.0 HS kort, är minst lika snabb som den nyaste datorn.
Om du har en laptop och det finns en kortplats för ett PCMCIA-kort så finns det sådana med 2 - 4 usb-portar på för ca 400 kr. Jag har ett sådant i min laptop med 4 portar och det är inga problem att ha flera diskar eller extern dvd inkopplade samtidigt och tex från en extern hdd bränna med en extern brännare. Och det går bra på en laptop från 2002.