Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd extern hårddisk
- Trådstartare Arell
- Start datum
esbtse
Aktiv medlem
Ok, då letar jag efter ruggad HD det börjar bli ont om dessa. Jag brukar skaffa nya efter några åroch lagrar alltid i två yttre HD men nu har jag haft en period på 5 år där jag inte har tagit tillräcklgt bra bilder för att skaffa nya lagringsmedier. Så nu är det dags att ta tag i detta igen.Det är dock en rejäl skillnad hur länge en "snurrdisk" garanteras hålla data jämfört med en SSD. När man levererar industriella produkter ligger dessa ibland i reservdelsförråd ganska länge innan de kopplas in. Då är det ett problem med att SW som ligger på diskar kan försvinna. Min erfarenhet är att även med betydligt dyrare SSD-typer än vad konsumenter använder hittade vi ingen leverantör som kunde garantera mer än 3 månader för en SSD.
I verkligheten håller de datat mer än 3 månader i de flesta fall men det visar på problemet. För magnetiskt lagring (snurrdiskar) fanns inte detta problem eftersom de håller datat tillräckligt länge för att man inte ska se problemet i detta fall.