Annons

Extern skärm färgprofils problem Macbook Pro.

Produkter
(logga in för att koppla)

danielblom

Aktiv medlem
Hej

Har problem när jag exporterar från Lightroom 2,5 till Photoshop och använder min externa Eizo display med min Macbook Pro. Jag väljer (Högerklick på bild), Edit in/ Edit in Photoshop. Bilden öppnas i PS (CS4) och har då tappat sjukt mkt mättnad. Om jag drar över bilden till MBP skärmen så återfår den mättnaden. Om jag kopplar ur min externa skärm startar om programmen och öppnar bilden i PS så ser den identisk ut med LR versionen.
Alltså sker något i färghanteringen när jag använder mig av Eizo skärmen.

Färgprofilen på Eizon är från Colornavigator och kalibrerad med Spyder3, MBP´n kör jag i fabriks LCD profilen.

Någon som har några tips, liknande erfarenheter?

MVH /Daniel
 
Hej

Har problem när jag exporterar från Lightroom 2,5 till Photoshop och använder min externa Eizo display med min Macbook Pro. Jag väljer (Högerklick på bild), Edit in/ Edit in Photoshop. Bilden öppnas i PS (CS4) och har då tappat sjukt mkt mättnad. Om jag drar över bilden till MBP skärmen så återfår den mättnaden. Om jag kopplar ur min externa skärm startar om programmen och öppnar bilden i PS så ser den identisk ut med LR versionen.
Alltså sker något i färghanteringen när jag använder mig av Eizo skärmen.

Färgprofilen på Eizon är från Colornavigator och kalibrerad med Spyder3, MBP´n kör jag i fabriks LCD profilen.

Någon som har några tips, liknande erfarenheter?

MVH /Daniel

Hej,

dum fråga kanske, men kör du med samma färgrymd, lightroom och photoshop?
Har för mig att jag fick välja färgrymd i Bridge, Lightroom vet jag inte så mycket om.
Funkar bra för mig med extern Eizo, macbookpro, aperture och cs4.
mvh
 
Jo det har jag, har läst mig till att Lightroom inte färstår när man använder två skärmar som har olika färgprofil. Inte hittat någon fix dock..

Hej,

dum fråga kanske, men kör du med samma färgrymd, lightroom och photoshop?
Har för mig att jag fick välja färgrymd i Bridge, Lightroom vet jag inte så mycket om.
Funkar bra för mig med extern Eizo, macbookpro, aperture och cs4.
mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.