Annons

Extern hårddisk, erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Calle S skrev:
Tack så mycket! Maxtor ligger bra till, även prismässigt. Och de är snygga också, det är viktigt...
Jag har några Maxtor (bl.a.) och de fungerar utmärkt. Men när jag tittar på dem nu här bredvid mig (har dem stående på högkant) så är jag mycket tveksam till om de kan sägas vara snygga.....många falsningar i aluminiumhöljet. blå plastfront och "Maxtor" präglat i jättebokstäver i aluminiumplåten.......jaja, smaken är ju forskjaellig som danskarna säger.
Men visst är de tysta och funktionssäkra. Och onetouch-funktionen är ju suveränt behändig.
Us
 
Silverlod skrev:
Western Digital Media Center.
External 250 GB Hard Drive
8-in-1 Card Reader
Dual-option Backup
Firewire and USB 2.0 (Hub)
Jobbar dock inte från denna disk utan används endast som backup.

Snabb!
Mumma.

Red.
Dock bra och ha med sig om ström finnes vid fototillfället för tömmmning av korten: )


Hej!

Jag har kikat lite på denna disken och har nu en fråga: det går alltså att använda denna hårddisk som en "korttömmare" utan dator!?! Hur fungerar det, lägger de sig på en förbestämd plats i hd:n och fungerar detta om man partionerar den?

/Marcus
 
Gammal tråd, men ska väl kanske avrapportera vad som hänt.
Det bidde en Maxtor OneTouch II, 250 GB med FireWire och USB 2.0, den nya modellen. Funkar bra, däremot blir jag inte klok på OneTouch-programmet, har inte fått det att funka. Men det är å andra sidan ingen panik.
 
?!

Ja det var väl tajmat. Beställde en axakt likadan igår kväll. Hoppas det inte är totalt hopplöst..... :)
 
Sonnaren skrev:
Jag har några Maxtor (bl.a.) och de fungerar utmärkt. Men när jag tittar på dem nu här bredvid mig (har dem stående på högkant) så är jag mycket tveksam till om de kan sägas vara snygga.....många falsningar i aluminiumhöljet. blå plastfront och "Maxtor" präglat i jättebokstäver i aluminiumplåten.......jaja, smaken är ju forskjaellig som danskarna säger.
Men visst är de tysta och funktionssäkra. Och onetouch-funktionen är ju suveränt behändig.
Us

Vad innebär one-touch funktionen exakt?
 
Re: ?!

barret skrev:
Ja det var väl tajmat. Beställde en axakt likadan igår kväll. Hoppas det inte är totalt hopplöst..... :)
Där ser man! Beställde du den nya varianten? Vet inte om det är någon skillnad, men den är väldans snygg.

Och inte är det hopplöst...Däremot har jag inte fått ordning på mitt USB och FireWire i min stationära dator. Det har blivit nån konflikt, men det är inte disken som krånglar. Går perfekt till min bärbara.
 

Bilagor

  • 5010072878[1].jpg
    5010072878[1].jpg
    4.6 KB · Visningar: 141
Jo, det är "tvåan" jag beställt. Var inte så stor prisskillnad.... Dom verkar på alla sätt riktigt bra. Jag måste akut rädda bilder m.m. från min dator som måste formateras om efter en förbannad mask börjat härja i den...
 
barret skrev:
Vad innebär one-touch funktionen exakt?
Jaa, vad svarar man på det....? Jo, vad den skall innebära. alltså vad som händer när man trycker på knappen bestämmer man själv i en lista med olika alternativ.
Själv har jag den inställd så att den kopierar C://-disken där jag har lagt alla program och drivrutiner av betydelse.
Skulle jag få en diskcrash eller ett svårt virusangrepp på den har jag alltså en backup.
Virus på Maxtor enheterna då?? Jo, visst kan det hända men jag har alltid dem avslagna utom då de används för att läggain/visa bilder, se på film, lyssna eller spela in MP3-filer o.s.v.
Undviker så långt det går att vara på nätet med externdiskarna påslagna.
Övriga funktioner för one-touch....minns inte riktigt, har aldrig använt någon annan.
Men alltså tryck på knappen så fixar Maxtors program resten, inte en svettdroppe går åt ;-)).
Us
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.