Harubla
Aktiv medlem
demo ex, får väl se om jag blev blåst
men det är ju 1 års garanti så det borde väl fungera
(jag tror de har flera kvar...)
De = Mediamarkt?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
demo ex, får väl se om jag blev blåst
men det är ju 1 års garanti så det borde väl fungera
(jag tror de har flera kvar...)
6-7 vad för någe......tusen eller
Mvh
JB
Det torde vara procent. Riktigt dålig avans skulle jag vilja påstå. Då gäller det att ta igen på annat för att verksamheten skall gå ihop.
Det torde vara procent. Riktigt dålig avans skulle jag vilja påstå. Då gäller det att ta igen på annat för att verksamheten skall gå ihop.
Orkade inte vänta längre, köpte mig en ny d300 för 7500:- Tyckte jag var ett trevligt pris.
nej inte helt ny förstås, 650 exponeringar men det är ju garanti på den och den ser helt ny ut och verkar fungera bra, det enda jag är orolig för är att någon tappat den i marken el dyl men än så länge har det inte varit några problem
en massa konstiga inställningar förstås, har väl fått bort de flesta
nåja, jag argumenterar eg inte emot dig, bara förklarar hur jag tänker
jo hade lust att köpa några till, de hade ju 6 stycken där, tror jag, så kunde jag sålt dem och fått den första gratis, men vafan, jag är ingen business man...
[...] Isf skulle de höjt för ca 6mån sen när valutan försvagades mer markant.
Lite konstigt att det alltid ska gnällas när priserna på hemelektronik och dyl. höjs. Alla andra varor går konstant upp i pris, det är bara elektoniska prylar som har haft tendens att bli billigare hela tiden.
Jag kommer ihåg för ca 10 år sen. Då var det brist på kisel (pga en jordbävning i Asien) så priserna på elektroniska prylar gick upp med mellan 5-10% under några månader. När jag varnade kunderna för att det skulle komma en prishöjning snart, så avfärdade de detta med att det var ett försäljningsknep. När de sen kom tillbaka några veckor senare och priset på vara hade gått blev de skitsura, för att priset hade ju alltid gått ner tidigare.
Varför ska det vara så att det absolut inte får vara någon form av inflation på priserna på hemelektronik och liknande varor? Bara på alla andra varor.
Har du hört talas om att grossisterna håller lager? De kameror som butikerna köpte för ett halvår sedan hade köpts in av Nikon Sverige ytterligare ett par månader tidigare, dvs förra sommaren. Då stod dollarn i dryga 6kr och euron i 9kr. När sedan kronan rasade under hösten drog de naturligtvis ner på inköpen från Nikon Europe och sålde från lagret. Nu börjar lagret bli tomt och måste fyllas på till dagens valutakurser som ligger 25-35% över förra sommarens. Vem som får ta smällen är lätt att räkna ut, det blir vi kunder.
På samma sätt kommer det att dröja låååång tid innan Nikon sänker sina priser även om den svenska kronan fortsätter att stärkas. Nu har de ju köpt in en massa kameror till höga valutakurser som de måste sälja innan de kan köpa in nya till bättre pris. Som vanligt är det vi kunder som får ta smällen.