WolandII sa:
Men snälla nån, det är väl inte JapanFoto detta beror på, utan dålig service från Nikons sida. JapanFoto tog ju emot alla dina reklamationer. Garantiåtagandet åligger ju tillverkaren(Nikon), inte (butiken)JapanFoto.
Väntetiden har väl heller inte med JapanFoto att göra, eller har de egen auktoriserad Nikonverkstad?
Jag får nog säga att jag håller med Thomas där... Om Japanphoto har problem med Nikon och det påverkar kan jag inte yttra mig om, men det du beskriver handlar ju primärt om dålig service från Nikons sida. Tyvärr är det något som fler har gjort erfarenheter av, oavsett återförsäljare. Jag bara hoppas att vi kan få en auktoriserad Nikon-verkstad i Göteborgstrakten, men det är ju trots allt ett annat ämne...
jo, vad jag skriver kan altid tolkas på ena sättet eller det andra, men det är japanphoto som säljer produkten och har ansvaret enl. ARN hur ni än tolkar mina inlägg. Sen just beefen mellan japanphoto och nikon lär ju adderat ytterligare problem. Jag tycker ni missar kärnpunkten om ni säger att jag mer beskriver att problemet är med nikon än med japanphoto.
Anledningen att jag köpte på japanphoto var för att få hjälp om något strulade, och det gjorde jag ju till ingen nytta. det enda jag tjänade på det om man uttrycker sig så är väl portot till nikon för reparationen.
Sen anser jag att det ignoranta sättet jag blev bemött avseende "tappskadan" från japanphotos butikschef är kasst.
att det tar tid att skicka på reparation ska man acceptera och vara beredd på, men inte att butiken som tagit in varan inte sköter sig i avseendet höra av sig när de ska samt ta ansvar för sina sålda varor.
Om nu inte detta hade varit reklamation, vilket ni som får liknande sprickor kommer upptäcka att det inte är, så skall säljaren/butikschefen kontakta kunden avseende problemet. Det ska inte gå flera veckor utan minsta tecken på kontakt.
Nu förstår jag att man bytte butikschef vid tillfället vilket antagligen gjort att det blev extra struligt men nä, japanphoto tänker jag aldrig handla från igen.
Jag hoppas själv att ni hamnar i samma sits för att se hur vi andra tolkar era poster avseende vem som gjort fel mot er.
Butiken som sålt varan har inom de 6 första månaderna bevisbördan på sig för att bevisa att varan inte varit skadad från början. Detta är dock ett dolt fel som inte kan upptäckas vid sån "inspektion" så det blir ju ett annat ballgame.
Men jag håller delvis med er om att det framförallt är nikon som klantat sig och ignorerat mitt ärende. Deras experters utlåtande "tappskada" skulle jag vilja jämställa med mobiloperatörers "fuktskada" för att frisäga sig ansvaret. Nikon har inte heller skött sitt åtagande.