Annons

Expert annonserar prissänkning på D70???

Produkter
(logga in för att koppla)

Hängbjörk

Aktiv medlem
Sänkt pris med 1500 kr på D70 med Sigma-optik står det på en stor skylt i Expertaffären. Har jag missat att nyheten är gammal? Eller är det något på gång med priserna på D70?
Fride

Senast ändrad:
Hängbjörk skrev:
Sänkt pris med 1500 kr på D70 med Sigma-optik står det på en stor skylt i Expertaffären. Har jag missat att nyheten är gammal? Eller är det något på gång med priserna på D70?
Fride

Dom kanske anpassar sig till alla andra eftersom dom varit lite dyra innan.

Eller så är det så att de vill göra sig av med alla D70 innan Nikon släpper sin nya superduperbraiga nya kamera som är mycket bättre än D70 med sina 21,3 megapixlar och 23 bilder i sekunden. Beräknat leveransdatum 11 februari ;)

med sina 21,3 megapixlar och 23 bilder i sekunden. Beräknat leveransdatum 11 februari ;) [/B][/QUOTE]

Tänk om det vore 25 bilder i sekunden!
Då skulle man få en väldigt fin videokamera!

starnut skrev:
Eller så är det så att de vill göra sig av med alla D70 innan Nikon släpper sin nya superduperbraiga nya kamera som är mycket bättre än D70 med sina 21,3 megapixlar och 23 bilder i sekunden. Beräknat leveransdatum 11 februari ;)

NÄÄÄ är det SANT??????? Ooooooh vad har du hört????????? Var det inte inbyggd VR också. Batterier som räcker 24 månader vid 2000 bilder/dag och som är uppladdningsbart vid Ringhals 2......

På tal om när kommer xxxxxx och vad blir dess prestanda. Det här ÄR humor på hög nivå!!

Okej lite OT är det....

Jag kollade på Experts hemsida. Där tar man 9995:- för D70 med ett Sigma 18-50. Har ingen koll på tidigare pris, men det kanske kan vara ett riktmärke för de som kan priserna.
Det känns ju som att det är tid för en prissänkning. Även D70 börjar ju bli "gammal".

Hängbjörk skrev:
Fride

Känner du inte till att Expert o dylika alltid har sänkt pris.;) Ord.pris si o så, kostar egentligen ditt o datt. Sen går de efter ursprungsprislistan som kan vara hur inaktuell som hellst. Det värsta är det finns så otroligt mycket folk som går på detta.

Experts nedsatta priser kan man anta är de normala.
Annat är det när de använder ordet REA. De ordet får man ju inte använda hur som hellst.

Joakim A skrev:
Nejnej, utan, men antar att priset 9995 också var utan objektiv. Om man kör 28-80 så kostar det strax under 10.000 :-

// Jocke

Nej. Priset var med ett Sigma 18-50. Vad nu ett sådant är värt... förutsätter att det är ett kitobjektiv för 1300-1400. Det finns ju även ett 18-50/2.8 men det lär det ju INTE vara tal om.

Joakim A skrev:
Hehe, ingen aning? ;)

Det finns väl inga 18-55 till Nikon? Inom Sigmas segment..?

Vad menar du?
Sigma har två olika 18-50mm
Ett billigt och ett EX 2.8D

Kollar man expert.se kan man inte läsa sig till vilken av gluggarna det är. På bilden syns det dock klart att det är den billiga gluggen.

/AnWi

Jag menar som jag skriver, det finns inga 18-55, bara 18-50 från Sigma till Nikon?

Ett påstående bara ;) Alla har skrivit 18-50 förutom en annons jag kikar på bara..

Jag ser tyvärr ingen skillnad varken på bilderna tagna med billig/dyr glugg eller på objektiven.. *haha*

// Jocke

AnWi skrev:
Vad menar du?
Sigma har två olika 18-50mm
Ett billigt och ett EX 2.8D

Kollar man expert.se kan man inte läsa sig till vilken av gluggarna det är. På bilden syns det dock klart att det är den billiga gluggen.

/AnWi

Hos Expert är det den billiga gluggen som kostar dryga tusenlappen om man på grund av tillfällig sinnesförvirring skulle råka köpa ett sådant.
Bilderna blir visserligen helt OK men byggkvaliteten och snabbheten ger mig rysningar.

Man kan alltså lika gärna köpa kameran löst för ca 8000kr och sedan objektivet löst och ändå få Experts "paketpris".

Sigmas EX serie däremot är något helt annat...

Jag misstänker dock att det är Nikon D70 med Sigma 18-50 och 55-200 mm alternativt Nikon D70 med Sigma 18-125 mm dom har sänkt til 10 000kr.

Dajo skrev:
Hos Expert är det den billiga gluggen som kostar dryga tusenlappen om man på grund av tillfällig sinnesförvirring skulle råka köpa ett sådant.
Bilderna blir visserligen helt OK men byggkvaliteten och snabbheten ger mig rysningar.

Man kan alltså lika gärna köpa kameran löst för ca 8000kr och sedan objektivet löst och ändå få Experts "paketpris".

Sigmas EX serie däremot är något helt annat...

Jag misstänker dock att det är Nikon D70 med Sigma 18-50 och 55-200 mm alternativt Nikon D70 med Sigma 18-125 mm dom har sänkt til 10 000kr.

Kan ju vara så att de gjort det i någon enskild butik. På expert.se kostar de paketen fortfarande 11495:-. Samma priser gäller för 300D med motsvarande optik.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar