Studiomats
Aktiv medlem
Är ny på spegelfria kameror så jag har ingen aning om de ska bete sig.
Fick hem en X-H1 i fredags.
Laddade batterierna och ställde in det nödvändigaste så att jag kunde testa den lite under helgen.
Blev väldigt förvånad av att sökaren laggar så länge jag inte har fingret halvt nedtryckt på avtryckaren.
Frågan jag har är om det är ett normalt beteende?
Så fort jag håller avtrycket nere till hälften så fungerar det normalt.
Varför jag undrar är egentligen för att ögonsensorn verkar inte fungera på kameran. Har gått igenom så gott som hela kameran och får inte den till att fungera över huvud taget.
Tänkte kanske att jag har fått ett måndagsex.
Ska tillägga att jag har lagt in den senaste firmware. Fabriksåterställning har jag inte gjort för jag har inte satt mig in hur man gör den än.
Kameran är ny så det är inget begagnat ex.
Har sökt på Google men inte hittat något relevant om detta.
/Mats
Fick hem en X-H1 i fredags.
Laddade batterierna och ställde in det nödvändigaste så att jag kunde testa den lite under helgen.
Blev väldigt förvånad av att sökaren laggar så länge jag inte har fingret halvt nedtryckt på avtryckaren.
Frågan jag har är om det är ett normalt beteende?
Så fort jag håller avtrycket nere till hälften så fungerar det normalt.
Varför jag undrar är egentligen för att ögonsensorn verkar inte fungera på kameran. Har gått igenom så gott som hela kameran och får inte den till att fungera över huvud taget.
Tänkte kanske att jag har fått ett måndagsex.
Ska tillägga att jag har lagt in den senaste firmware. Fabriksåterställning har jag inte gjort för jag har inte satt mig in hur man gör den än.
Kameran är ny så det är inget begagnat ex.
Har sökt på Google men inte hittat något relevant om detta.
/Mats