miamistevefan skrev:
Allt är inte snabbare med 10D eller så har jag ett måndagsexemplar. Min D60 tar utmärkta bilder, hanterar högdagrar bättre än 10D och undantar man autofokusen som är vassare på 10D så är min D60 dubbelt så snabb på allt som har med bildbläddring och skärpning att göra. Lite irriterande när jag använder 10D som ju är en nyare kamera. Jag känner mig alltid säkrare på resultatet direkt från kameran när jag har D60 huset. Den visar ISO talet när man slår på vilket gör att man slipper glömma. Anmärkningsvärt att vissa saker blir sämre på en nyare modell som 10D. Utfrätta högdagrar är ju standard men att det skulle vara värre med 10D känns jobbigt. Jag använder Ultra II och Extreme III kort i kamerorna och vilket som sitter i vilket hus har ingen betydelse för hastigheten. Kör naturligtvis med senaste firmware i båda husen.Har någon eller har någon haft samma problem? Hoppas att det kan hjälpa vid eventuellt köp av D60, en helt underbar kamera. 10D är jag inte lika entusiastisk för, än så länge.
Merd vänlig hälsning!