Annons

Eureka! Nu vet jag vad en tekniskt bra bild är :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Lägger ni på någon USM när ni använder er av Dox lambda bilder, eller skärps bilderna upp något vid processen?

mange78 skrev:
Lägger ni på någon USM när ni använder er av Dox lambda bilder, eller skärps bilderna upp något vid processen?

Nej de skärper nog inget.. jag hoppas och tror att de inte gör det. Det hade varit minst sagt hårresande idiotiskt med tanke på att man tappar kontrollen.

Jag skärper mina bilder,, hur mycket beror på massor av faktorer.. Bla bildens output storlek.

Mvh Niclas,

Det här med stora bilder.

Lambda är det ett speciellt fabrikat eller en speciell teknik?

Även t.ex. Fotolabo anger ju att deras bilder upp till 50x70cm belyses med laser (tre färger) och sedan framkallas som ett vanligt foto i RA-4 -process. Det är alltså ingen utskrift vi pratar om utan en fotokopia med traditionell hållbarhet.

Sedan är det klart att det ändå skiljer i kvalitet mellan olika lab.

Lambda är fabrikatet Durst namn på en teknik som används av flera tillverkare. Fujis maskiner som använder samma teknik heter Frontier.

Alla normal "framkallningar" av digitalbilder använder samma teknik. Laser som belyser fotografiska färgpapper som sedan framkallas i RA-4 eller liknande kemi. Det gäller alltså även mindre bilder, typ 10x15.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar