Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Eureka! Nu vet jag vad en tekniskt bra bild är :)
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
Arleklint
Aktiv medlem
gerhardp skrev:
Någon som vet om/var det finns möjlighet att köra ut på Lambda i Göteborg?
/G
Måste säkert finnas, annars kan du skicka filer över nätet och bilder via posten, men då tar det ju längre tid förstås.
Emil-G
Aktiv medlem
gerhardp skrev:
Någon som vet om/var det finns möjlighet att köra ut på Lambda i Göteborg?
/G
Hör med RP Digital i Kanoldshuset, jag har för mig att de har en Lambdaprinter.
j3n5
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Hur stor är skillnaden i kvalitet mellan lambda o vanliga? nyfiken... du behöver inte ange exakt, en procentsiffra med fyra decimaler duger ;-) eller ännu hellre en flod av beskrivande ord *s*
Lambda saknar ju den lilla gnutta pixlighet man kan se i större förstoringar typ A3 och upp. Sedan tycker jag att DOX vanliga fotoutskrifter håller mycket hög kvalitet upp till 20x30, både färgmässigt och rent tekniskt. Dock är bildens dynamik såå mycket bättre på en stor lambdabild jämfört med en A3+ bläckstråle. Printertillverkarna vill ofta skryta om hur bra deras fotoskrivare är, men jag skulle aldrig skriva ut foton större än A4. Det får lambdalabben ta hand om.
Nome Nescio
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
En lambdabild skapas genom att man utifrån en bildfil exponerar ett fotopapper med laser. Papperet framkallas och fixeras sedan på vanligt sätt. Jag skall söka en lämplig länk.
Rimligtvis borde denna bild vara lika åldrings beständig som en vanlig analog förstoring?
Man har ju sett skräckexempel på utskrifter som bleknar redan efter några månader.
Luguber
Aktiv medlem
Hej Janne!
Intressant. Du hade använt Crimson tidigare skrev Du. Var det Lambda då?
Själv använder jag mig av Crimson väldigt ofta.
Tryckte ut en bild via Crim/Lambda för en vecka sedan.45,4X30,5 och blev helt nöjd med utskrifterna. Men som alltid bör man jämnföra och frågan är vad som kan skilja mellan 2 renomerade labb?
Vad fick Du ge för bilderna?
Själv betalade jag 195:- för tre bilder ink moms.
\Sten
Intressant. Du hade använt Crimson tidigare skrev Du. Var det Lambda då?
Själv använder jag mig av Crimson väldigt ofta.
Tryckte ut en bild via Crim/Lambda för en vecka sedan.45,4X30,5 och blev helt nöjd med utskrifterna. Men som alltid bör man jämnföra och frågan är vad som kan skilja mellan 2 renomerade labb?
Vad fick Du ge för bilderna?
Själv betalade jag 195:- för tre bilder ink moms.
\Sten
aceeo
Aktiv medlem
Använde Dox, efter jag läst denna tråden, blev dock inte alls så glad som trådskaparen, visserligen använde jag vanlig framkallning, och bilderna blev OK, men jag får minst lika bra bilder ifrån från andra, men lite billigare fotolab.
Vill också poängtera att jag bara beställde vanliga småkort
// Anders
// Anders
jonaseriksson
Aktiv medlem
aceeo skrev:
Använde Dox, efter jag läst denna tråden, blev dock inte alls så glad som trådskaparen, visserligen använde jag vanlig framkallning, och bilderna blev OK, men jag får minst lika bra bilder ifrån från andra, men lite billigare fotolab.
// Anders
men tråden handlar om DOX lambda utskrifter.
- Det är finfina grejjer!
Fotograf121
Aktiv medlem
hehe med skolans nyikøppta Epson PRO 4000 så får man till extremt fina utskrifter i formatet A2 =)
Kan man exprementera med massa olika papper m.m. skit kul måste jag bara sæga =)
Kan man exprementera med massa olika papper m.m. skit kul måste jag bara sæga =)
aceeo
Aktiv medlem
jonaseriksson skrev:
men tråden handlar om DOX lambda utskrifter.
- Det är finfina grejjer!
Då får vi ta och testa det nästa gång....
// Anders